Choose language:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Velika sreda - 'sreda izdajstva'

No replies
s. Slavica Lesjak
Offline
Last seen: 2 years 43 weeks ago
Joined: 13.01.2011

Naj Bog spreobrne srca tistih, ki izkoriščajo stisko ljudi

»Molimo danes za ljudi, ki v tem času pandemije trgujejo z osebami v stiski. Izkoriščajo stiske drugih in jih prodajajo: mafijci, oderuhi in mnogi drugi. Naj se Gospod dotakne njihovih src in jih spreobrne.«

 



Homilija: Velika sreda – »sreda izdajstva«

»Velika sreda se imenuje tudi 'sreda izdajstva', dan, ko se v Cerkvi izpostavi Judovo izdajstvo. Juda proda Učitelja.

 

Ko pomislimo na prodajanje ljudi, nam na misel prihaja trgovina s sužnji, ki so jih iz Afrike vozili v Ameriko. Nekaj starodavnega. Ali pa na primer deklice Jazidinje, prodane v Daeshu. A to je nekaj oddaljenega. Tudi danes se prodaja ljudi. Vse dni. Obstajajo Judeži, ki prodajajo brate in sestre, jih izkoriščajo pri delu, jih ne plačujejo pravično, ne priznavajo svoje dolžnosti. Še več, velikokrat jih prodajajo kot najbolj drage stvari. Človek je zaradi lastne lagodnosti zmožen poslati stran starše in jih ne več videti, jih dati na varno v dom za ostarele in jih ne obiskovati – proda jih. Imamo zelo splošen pregovor, ki za določene ljudi pravi, da 'bi ta še svojo mater prodal'. In jo prodajo. Potem so mirni, ker so daleč. 'Vi zanje poskrbite.'

 

Danes človeška trgovina obstaja kakor pred davnimi časi, obstaja. In zakaj? Jezus je to povedal. Denarju je dodelil gospostvo. Jezus je rekel: 'Ne morete služiti Bogu in denarju.' Dvema gospodarjema. To je edina stvar, ki jo Jezus postavi na to raven. In vsak med nami mora izbrati: ali služiti Bogu in boš svoboden v čaščenju in služenju ali pa služiti denarju in boš suženj denarja. To je izbira. A mnogi ljudje hočejo služiti Bogu in denarju. Kar pa ni mogoče. Na koncu se pretvarjajo, da služijo Bogu, da bi služili denarju. To so skriti izkoriščevalci, ki so družbeno brezhibni, a pod mizo trgujejo, tudi z ljudmi, 'ni važno'. Človeško izkoriščanje je prodajanje bližnjega.

 

Juda je odšel, a pustil je učence, ki niso njegovi učenci, ampak hudičevi.  Kakšno je bilo Judovo življenje, tega ne vemo. Morda je bil normalen fant, tudi nemiren, kajti Gospod ga je poklical, da bi bil učenec. A to mu ni nikoli uspelo biti. Ni imel jezika učenca in ne srca učenca, kot smo brali v berilu. Bil je slaboten v učenčevstvu, a Jezus ga je ljubil.

Evangelij nam pokaže, da mu je bil všeč denar. V Lazarjevi hiši, ko Marija Jezusu mazili noge s tistimi dragimi dišavami, Juda pomišlja. In Janez poudari: 'Vendar pa tega ne pravi, ker bi ljubil reveže, ampak ker je bil tat.' Ljubezen do denarja ga je vodila stran od tega, kar je prav, h kraji. In od kraje do izdajstva je le majhen korak. Kdor preveč ljubi denar, izda, da bi ga imel še več. Vedno. To je pravilo, to je dejstvo. Fant Juda, morda dober, z dobrimi nameni, konča kot izdajalec, tako da gre na trg prodajat: 'Šel je k velikim duhovnikom in rekel: Koliko mi hočete dati in jaz vam ga naravnost izročim?' Po moje je ta človek bil izven sebe.

Stvar, ki pritegne mojo pozornost, pa je, da mu Jezus nikoli ne reče 'izdajalec'. Pravi, da bo izdan, a njemu ne reče 'izdajalec'. Nikoli ne reče: 'Pojdi stran, izdajalec.' Nikoli! Nasprotno, reče mu: 'Prijatelj.' In ga poljubi. Judova skrivnost. Kaj je Judova skrivnost? Ne vem. Don Primo Mazzolari bi to razložil bolje od mene. V tolažbo mi je premišljevati tisti kapitel iz Vezelaya. Kako je končal Juda? Ne vem. Jezus tukaj zelo grozi. Zelo grozi: 'Gorje tistemu človeku, ki bo Sina človekovega izdal, bolje bi bilo zanj, da bi se ne bil rodil.' Ali to pomeni, da je Juda v peklu? Ne vem. Jaz gledam kapitel iz Vezelaya. In slišim Jezusovo besedo: 'Prijatelj.'

 

A to nam daje misliti še neko drugo stvar, ki je bolj realna, bolj današnja. Hudič je vstopil v Judo. Hudič ga je pripeljal do te točke. In kako se konča zgodba? Hudič slabo plačuje. Ni zanesljiv plačnik. Vse ti obljubi, vse ti pokaže, a na koncu te pusti samega v tvojem obupu, da se obesiš.

 

Judovo srce, nemirno, mučeno z lakomnostjo in mučeno z 'ljubeznijo' do Jezusa; z 'ljubeznijo', ki ji ni uspelo postati ljubezen; mučen s to meglo, se vrne k velikim duhovnikom in prosi odpuščanje, prosi rešitve. 'Kaj imamo mi s tem? To je tvoja stvar.' Tako govori hudič in nas pušča v obupu.

 

Pomislimo na mnoge institucionalizirane Judeže na tem svetu, ki izkoriščajo ljudi. In pomislimo na malega Judo, ki ga vsak ima v sebi v trenutku izbiranja med lojalnostjo in interesom. Vsak med nami je zmožen izdati, prodati, izbrati lasten interes. Vsak med nami ima možnost, da se pusti pritegniti 'ljubezni' do denarja ali dobrin ali do blaginje v prihodnosti. 'Juda, kje si?' Vprašanje zastavljam vsakemu med nami: 'Ti, Juda, mali Juda, ki te imam v sebi, kje si?'« (Papež Frančišek med sv. mašo v Domu sv. Marte, 8.4.2020)

 

Jutranja maša: Naj Bog spreobrne srca tistih, ki izkoriščajo stisko ljudi