Prvi učenci
Naslednji dan je Janez spet stal tam in še dva izmed njegovih učencev. Ozrl se je na Jezusa, ki je šel mimo, in rekel: »Glej, Božje Jagnje!« Učenca sta slišala, kar je rekel, in odšla za Jezusom. Jezus pa se je obrnil, in ko je videl, da gresta za njim, jima je dejal: »Kaj iščeta?« Rekla sta mu: »Rabi (kar v prevodu pomeni učitelj), kje stanuješ?« Rekel jima je: »Pridita in bosta videla.« Šla sta torej in videla, kje stanuje, ter ostala pri njem tisti dan. Bilo je okrog desete ure. Eden od teh, ki sta slišala Janezove besede in šla za Jezusom, je bil Andrej, brat Simona Petra. Ta je najprej našel svojega brata Simona in mu je rekel: »Našli smo Mesija« (kar v prevodu pomeni Maziljenec). Privedel ga je k Jezusu. Jezus je uprl pogled vanj in rekel: »Ti si Simon, Janezov sin. Imenoval se boš Kefa« (kar se prevaja Peter). Jn 1,35-42
Življenje iz krsta
Današnji evangelij nadaljuje pripoved o krščevanju Janeza Krstnika. Preteklo nedeljo smo slišali, da se je dal Janezu krstiti tudi Jezus. Ko je bil krščen se je zaslišal glas: »Ti si moj ljubljeni Sin, nad teboj imam veselje«. Ob tem smo razmišljali, da ta preprost stavekzajema bistvo ljubezni, ki je v tem, da drugega čutimo kot del sebe in se ga veselimo.
To Jezusovo globoko doživljanje Očetove ljubezni, ki mu jo po Svetem Duhu pri krstu sporoča, Jezus kasneje izraža z besedami: Jaz in Oče sva eno. Potrditev, da pripada svojemu Očetu, Jezus razume kot temelj njegovega poslanstva. Očetova volja postaja njegova, Očetova želja postaja njegova. V globokem zedinjenju z Očetom Jezus nastopi, bi lahko z Janezom rekli, že naslednji dan, kot beremo v evangeliju. Če je eno z Očetom, želi, da tudi mi postajamo eno.
V izredno globokem doživljanju edinosti z Očetom, razumevanju, da je ljubljeni sin, ki se ga oče veseli, vidim vso Jezusovo pričevanjsko moč. Jezus že s svojo pojavo pritegne učence Janeza Krstnika. Ti si želijo Jezusa spoznati, bolje rečeno, želijo postati del njega. Ko učenca vidita, 'kje stanuje' ju popolnoma prepriča. Evangelij je jasen, ko pravi: 'Videla sta in ostala pri njem.' Še več, eden od učencev že naslednji dan poišče svojega brata in ga privede k Jezusu. Tudi ta je ob samem pogledu na Jezusa prepričan, da je našel Mesija, kajti še isti hip sprejme Jezusov pogled, ki mu spremeni ime. Simon ne bo več Simon, ampak Peter.
Če se vrnem k Jezusovemu krstu, lahko vidimo povezavo med krstom in delovanjem. Pri krstu Jezus v globini doživi potrditev od Očeta. Besede: »Ti si moj ljubljeni Sin, nad teboj imam veselje.« razume kot potrditev, da je eno z Očetom in da se ga Oče veseli. To je temelj njegovega bivanja, ki postane eno samo pričevanje in oznanjevanje. Potrjen od Očeta pričuje zanj. Zdi se, kakor da bi nadaljeval te iste besede in jih govoril prvim učencem: Vi ste moji sinovi, veselim se vas. Ljubeč Jezusov pogled tako močno pritegne, da učenci ostajajo ob njem, se spreminjajo vanj in postajajo njegovi apostoli – poslanci.
In kje smo mi? Pri krstu je Bog po duhovniku izrekel tisto, kar Bog sporoča vsakemu človeku, ko ga pokliče v življenje. Vsakega od nas je vesel, vsak je meso iz njegovega mesa – je njegova podoba in se nas veseli. Če bomo začutili resničnost besed: »Ti si moj ljubljeni sin, oz. moja ljubljena hči, nad teboj imam veselje.« ne bomo ostali hladni. Kot Jezusa bo tudi nas gnalo v odnos z Očetom, tudi mi si bomo vedno bolj želeli videti, kje prebiva, želeli si bomo živeti ob njem in z njim. Njegova bližina bo spreminjala tudi nas, kakor je spremenila Simona v Petra.
Logična posledica doživljanja te bližine in tega veselja je oznanjevanje. Kakor je po krstu Jezus oznanjal in pritegoval množice, bomo tudi mi iz istega izvira, prepričljive priče novega življenja in novega veselja. Kako potrebni smo takih pričevalcev!
»'Vi ste moji sinovi, veselim se vas'. Ljubeč Jezusov pogled tako močno pritegne, da učenci ostajajo ob njem, se spreminjajo vanj in postajajo njegovi apostoli – poslanci.
In kje smo mi? Pri krstu je Bog po duhovniku izrekel tisto, kar Bog sporoča vsakemu človeku, ko ga pokliče v življenje. Vsakega od nas je vesel, vsak je meso iz njegovega mesa – je njegova podoba in se nas veseli. Če bomo začutili resničnost besed: 'Ti si moj ljubljeni sin, oz. moja ljubljena hči, nad teboj imam veselje', ne bomo ostali hladni. Kot Jezusa bo tudi nas gnalo v odnos z Očetom, tudi mi si bomo vedno bolj želeli videti, kje prebiva, želeli si bomo živeti ob njem in z njim. Njegova bližina bo spreminjala tudi nas, kakor je spremenila Simona v Petra.
Logična posledica doživljanja te bližine in tega veselja je oznanjevanje.«
Hvala za tako močno pridigo!
Ni kaj dosti komentirati. Je preprosto tako in prosim Svetega Duha za milost te stalne zavesti ljubljenosti od Očeta in Sina, da bi zaradi te izkušnje vedno bolj zavzeto, vztrajno in goreče iskala tudi kraje, kjer Jezus prebiva in ostajala z Njim…
Zelo lepa je tudi misel iz nedeljskega nagovora papeža Frančiška:
»Vsakdo od nas kot človeško bitje išče: išče srečo, išče ljubezen, dobro in polno življenje. Bog Oče nam je dal vse to v svojem Sinu Jezusu. Pri tem iskanju je temeljnega pomena vloga resničnega pričevalca, torej nekoga, ki je osebno prehodil pot in srečal Gospoda. V evangeliju je tak pričevalec Janez Krstnik. Zaradi tega lahko usmeri učenca k Jezusu, ki ju je vključil v novo izkušnjo, rekoč: 'Pridita in bosta videla' (v. 39). In ta dva nista več mogla pozabiti lepoto tega srečanja do te mere, da je evangelist omenil celo uro: 'Bilo je okrog četrte ure popoldne' (v. 39). Samo osebno srečanje z Jezusom porodi pot vere in učenčevo hojo za Njim. Lahko imamo številne izkušnje, uresničimo toliko stvari, vzpostavimo odnose z veliko ljudi, vendar pa samo srečanje z Jezusom, tisto uro, ki jo pozna Bog, lahko da poln smisel našemu življenju ter napravi naše projekte in pobude rodovitne.
Ne zadostuje ustvariti si Božjo podobo na tem, kar smo slišali, potrebno je začeti iskati Učitelja in iti k Njemu tam, kjer prebiva. Vprašanje učencev Jezusu: 'Kje stanuješ?' (v. 38), ima močan duhovni pomen, saj izraža željo po vedenju, kje stanuje Učitelj, da bi lahko bili z Njim. Življenje iz vere je v želji, biti z Gospodom in je torej nenehno iskanje kraja, kjer On stanuje.«