Scegli la lingua:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

n07 Pastirsko pismo I in II

12 risposte [Ultimo messaggio]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 years 26 weeks ago
Iscritto: 10.01.2011

Posredujem vam pastirsko pismo v celoti.


I. del

 

Dragi bratje in sestre! Na začetku postnega časa se škofje na vas obračamo s pastirskim pismom z naslovom Ljubezen v pravičnosti.

 

Smo sredi največje svetovne finančne in gospodarske krize zadnjih desetletij. Številni jo že močno čutijo, posebno tisti, ki so zaradi nje ostali brez dela, ali oni, ki sta se jim pomoč in družbena podpora občutno zmanjšali. Nič manj huda ni kriza zaupanja in občutka varnosti. V ljudeh sta prisotna strah in negotovost. Marsikdo je podoben očiščenemu gobavcu iz današnjega evangelija, ker tudi on ne ve, kaj ta kriza pomeni, od kod prihaja in predvsem ne, katere vrednote ostajajo veljavne ali za kaj naj si v prihodnje še močneje prizadeva (Mr 1,40–45). O tem vam želimo spregovoriti v pastirskem pismu.

 

Skoraj vsi ugotavljamo, da kriza ni samo gospodarska in finančna, ampak je najprej moralna. V zadnjih desetletjih smo živeli v prepričanju, da se da dobro živeti in zaslužiti brez pravega dela in skrbnega ravnanja s pridobljenimi sredstvi. Ni pomembno, ali je človek delaven in pošten, biti mora le dovolj spreten in iznajdljiv, da je uspešen. To je kriza moralnih načel poštenja, pravičnosti in odgovornosti pred Bogom in ljudmi. Mnogi so tudi verjeli, da bo gospodarstvo samo po sebi poiskalo rešitve, ki bodo najboljše za vse. Teh pričakovanj je s sedanjo krizo konec. Znova stojimo pred nalogo, da gospodarsko in finančno poslovanje usmerjamo z jasnimi cilji in vrednotami.

 

Prva in največja vrednota je človek v svojem dostojanstvu. Ko govorimo o dostojanstvu, ne mislimo na kakšno zunanje poveličevanje človeka. Dostojanstvo, ki ga ima vsaka človeška oseba, zahteva, da druge ljudi spoštujemo, da jih ne izrabljamo ali izkoriščamo, ampak jim priznavamo njihove temeljne pravice in jim omogočamo, da te pravice tudi uživajo. Čeprav o človekovih pravicah veliko govorimo, jih s tem še ne spoštujemo. Vsako zapostavljanje, poniževanje ali izkoriščanje drugega človeka je teptanje njegovega dostojanstva. Posebno boleče primere takšnega ravnanja predstavljajo npr. gospodarske in delniške družbe, ki so jih uprave izčrpavale, da so se jih lahko polastile, s čimer pa so prizadele delavce in njihove družine. Očiten primer teptanja človekovega dostojanstva so tudi domači in tuji delavci, ki so več mesecev ostali brez plač in plačanega socialnega zavarovanja. Po drugi strani so mnogi pošteni obrtniki in podjetniki propadli, ker za svoje storitve niso bili pravočasno plačani. Oblast je vse to mirno gledala. Sodišča delujejo prepočasi in neučinkovito, državljani pa do pravice ne morejo priti v razumnem roku.

 

Tudi javna glasila ne spoštujejo človekovih pravic, če javnost obveščajo pristransko in ne celostno ter ne spoštujejo pravice do dobrega imena, ki jo ima vsakdo, dokler njegova krivda ni dokazana. Nekateri politiki pri svojem odločanju ne spoštujejo verskih in moralnih vrednot, ki ljudem veliko pomenijo, s čimer drugim vsiljujejo svojo ideologijo. Celo temeljna pravica do življenja ni spoštovana. Nerojeni otroci je pri nas ne uživajo, saj nimajo nobenega varstva, kakor da ne bi bili človeška bitja. In vendar so človeška bitja od spočetja do naravne smrti, kakor je odločilo tudi Evropsko sodišče za človekove pravice.

 

Razveseljivo je, da je spoštovanje dostojanstva vsakega človeka jedro slovenske ustave in temeljne listine Evropske unije. To nam je lahko v oporo pri prizadevanju za družbeno pravičnost. Dostojanstvo slehernega človeka pa je tudi v jedru družbenega nauka Cerkve.

 

Za kristjane zahteva po spoštovanju dostojanstva vsake osebe izhaja iz samega središča naše vere. Verujemo, da je Bog človeka ustvaril iz ljubezni. Vsak človek je Božja podoba in kakor spoštujemo Boga, spoštujemo tudi njegovo podobo, se pravi vsakega človeka. Prav tako verujemo v učlovečenje Božjega Sina. Večni Božji Sin je postal človek, nam enak v vsem, razen v grehu. Biti človek je nekaj velikega, saj niti Bog sam ni pomišljal, da bi se učlovečil in rešil naše dostojanstvo, ki ga sami ogrožamo. Čeprav smo ga križali, je vstal od mrtvih in nas poklical, da postanemo deležni njegove večne slave. Človek je ustvarjen za večno življenje z Bogom. Tako veliko je človeško dostojanstvo, ki nam ga Bog najprej daje in nam ga po odrešenju znova vrača, ker smo ga z grehom zapravili.

 

Božji odnos do nas nam narekuje, da tudi mi spoštujemo vsakega človeka, ne glede na to, kateremu narodu kdo pripada, kakšnega prepričanja je, ne glede na spol, zdravje ali starost. Temeljna naloga države je, da s svojimi zakoni to vedno in povsod spoštuje, kar še posebej velja za šibkejše, na primer invalide, otroke, pripadnike manjšin, ostarele in bolne. Ti potrebujejo posebno zaščito države.

 

Do splošnega stanja v državi in družbi, v kateri živimo, ne moremo biti brezbrižni. Kakor se čutimo odgovorne zase, za svoje zdravje in za uspešno življenje, kakor se čutimo odgovorne za svoje najbližje, s katerimi živimo in sodelujemo, nas enaka dolžnost zavezuje, da naredimo vse, kar je v naši moči, da bi bila celotna državna skupnost urejena pravično. To pomeni zavzemanje za vrednote. Teh ni, če jih preglasijo gospodarski, politični ali kakšni drugi interesi. Porabniška miselnost, ki je uživanje gmotnih dobrin in iskanje svojih koristi postavila za najvišjo vrednoto, je veliko prispevala k temu, da je dostojanstvo šibkejših brezobzirno teptano. Vse drugače ravna apostol Pavel, ki v današnjem drugem berilu o sebi pravi: »Tako skušam tudi jaz v vseh rečeh ugoditi vsem, pri tem pa ne iščem svoje koristi, ampak to, kar je koristno za mnoge, da bi se rešili« (1 Kor 10,33).

 

V današnjem evangeliju Jezus očisti gobavca. Jezus tudi nam želi po Cerkvi in njenem družbenem nauku pomagati, da bi v današnji zmedi bolje videli, kje so bile naše napake v preteklosti. To velja tudi za napake, ki smo jih delali v Cerkvi. Ob tem nam je še posebej žal za to, kar se je zgodilo v gospodarstvu mariborske nadškofije in se za to znova iskreno opravičujemo. Rešitev je samo ena: da se vsi skupaj zavzamemo za bolj dosledno spoštovanje Jezusovega nauka in zgleda, da bomo spoštovali slehernega človeka in njegove temeljne pravice. Pri tem naj nam Gospod pomaga s svojim blagoslovom.

 

 

II. del

 

Dragi bratje in sestre!

 

Evangeljska pripoved o hromem, ki so ga nosači skozi streho spustili pred Jezusa, da bi ga ozdravil in usposobil za lastno hojo in neodvisnost, je lahko tudi podoba našega zlomljenega, kriznega časa, ko je treba marsikaj v našem družbenem življenju postaviti na bolj trdne in trajne temelje (Mr 2,1–12). Pri tej nalogi nas mora voditi vera v Jezusa Kristusa, ki nam je razodel resnično človekovo dostojanstvo in pot, po kateri ga lahko dosežemo. To je tudi osnova družbenega nauka Cerkve.

 

Danes je čas, da člani Cerkve na Slovenskem dejavno iščemo nove poti za takšen razvoj in napredek, ki ne bo usmerjen samo v gmotno blagostanje in potrošništvo, temveč tudi v krepitev prave demokracije, za katero je potrebno medsebojno spoštovanje, enakopravnost brez izključevanja, odkriti odnosi, nepristranska in poštena obveščenost ter za naš narod še posebno nujna sprava.

 

Slovenske politične sile in državne ustanove so dolžne ustvarjati pogoje za družbo, v kateri bo vsak posameznik čutil, da ima svojo vlogo in pomen, svoje dolžnosti in pravice. Za to je najprej potrebna pripravljenost za dialog med vsemi predstavniki upravičenih interesov, torej tudi dialog s katoličani. Cilj je resnično pravna in socialna država za vsakega in za vse, v kateri bodo gospodarske dejavnosti služile celotnemu napredku družbe in ne samo okoriščanju nekaterih med seboj povezanih skupin. Posebne pozornosti morajo biti deležni najšibkejši in najbolj ranljivi. V časih krize je prav skrb za te sodržavljane ena glavnih nalog vseh nas.

 

Delo mora spet postati vrednota, ki bo vsakemu zagotavljala pošteno plačilo in spodobno življenje in ne životarjenje, spoštovanje delavskih pravic, pa tudi solidarnost v primeru brezposelnosti, starosti ali bolezni. Spodbujati je treba tudi socialno podjetništvo.

 

Če je ena od ključnih pravic, ki izvira iz dela, pravica do primernega in dostojnega življenja v tretjem življenjskem obdobju, je zagotavljanje ustvarjalne prihodnosti mladih ena od ključnih dolžnosti celotne družbe.

 

Doslej smo govorili o zahtevah socialne pravičnosti na področju gospodarstva in dela. Naša dolžnost, da si prizadevamo za pravično družbo, pa obsega tudi druga področja družbenega življenja, med katerimi so najpomembnejši vzgoja in izobraževanje ter družinsko življenje. Gre za njihovo medsebojno povezanost, saj se vzgoja mladih začne v družini, nadaljuje pa se v šoli in Cerkvi.

 

Papež Benedikt XVI. je v letošnji poslanici za svetovni dan miru jasno poudaril, da so državne oblasti dolžne zagotoviti, »da ne bo nikomur zaprt dostop do izobraževanja in da bodo družine lahko svobodno izbirale vzgojne ustanove, za katere menijo, da so najprimernejše za dobro njihovih otrok«. Šolske ustanove pa »naj zagotovijo družinam, da bodo njihovi otroci deležni vzgoje, ki ne bo v nasprotju z njihovim prepričanjem in verskimi načeli«. To vprašanje pri nas ni ustrezno urejeno. Katoliška Cerkev si bo po svojih močeh še naprej prizadevala, da bodo otroci iz vernih družin imeli dostop do vzgoje in izobraževanja, ki ne bo v nasprotju z verskimi načeli, v katerih jih vzgajajo starši. Vse verne starše obenem spodbujamo, naj s svojim delovanjem v šolskih svetih poskrbijo, da bo lahko po besedah modrega vzgojitelja, škofa bl. Antona Martina Slomška vzgoja v družini, v šoli in v Cerkvi stopala »z roko v roki«.

 

Glede na neprimerljivo in nenadomestljivo vlogo, ki jo ima za družbo in še posebej za vzgojo mladih rodov družina, ji družbeni nauk Cerkve posveča posebno pozornost. Na to smo v preteklosti že velikokrat opozarjali. Vemo, da je danes družinsko življenje težko ohranjati v vsej njegovi polnosti in lepoti. Tega se zaveda tudi sedanji papež, ko pravi: »Živimo v svetu, v katerem sta družina in življenje sámo nenehno ogrožena in razdrobljena. Delovni pogoji so pogosto neusklajeni z družinskimi nalogami, skrb za prihodnost, naglica vsakdanjega življenja, preseljevanje v iskanju primernega vzdrževanja ali celo preživetja pa otežujejo možnost, da bi otrokom zagotovili eno izmed najdragocenejših dobrin: navzočnost staršev.« Navedene težave in pogosti neuspehi nikakor ne opravičujejo poskusov, da bi družinskemu življenju, zgrajenem na zakonski zvezi med možem in ženo, odrekli njegovo prvenstveno in središčno mesto v družbi, ga celo omalovaževali in iskali druge načine skupnega življenja. Nasprotno, prizadevanja, da bo naša družba zakonsko zvezo in družino moralno, pravno in finančno podpirala ter varovala, moramo še okrepiti. Spodbujamo vas, da se v sedanjih javnih razpravah o spornem Družinskem zakoniku dejavno zavzamete za obrambo doslej veljavnega pojmovanja družine in za to storite vse, kar je v vaši moči. Če bomo to morali braniti s pomočjo referenduma, vas pozivamo, da se ga množično udeležite in glasujete proti poskusom, da bi tisti družini, ki se ji imamo vsi skupaj zahvaliti, da smo to, kar smo, postavili ob bok druge oblike skupnega življenja, ki ne morejo enakovredno opraviti vloge prave družine. To še ni vse. Posebna skrb in podpora veljata takšnemu družbenemu razvoju, ki bo staršem omogočal usklajevati zakonske in družinske ter delovne obveznosti. Finančno šibkejšim družinam je potrebno zagotoviti varno in finančno ugodno nastanitev. Že v času šolskega izobraževanja je potrebno spodbujati vzgojo za zakonsko in družinsko življenje. Hkrati se zavedamo, da v današnjih razmerah ideala krščanskega zakona in družine ni lahko uresničevati, zato pozornost namenjamo tudi tistim, ki so pri življenjski odločitvi za zakonsko in družinsko življenje doživeli razočaranje ali celo tragedijo. Pri kristjanih naj najdejo razumevanje in oporo. V moči vere in molitve je tudi iz krize ali poloma mogoče vstati in zaživeti na novo.

 

Drage sestre in dragi bratje! Podoba vztrajnih in upajočih nosačev, ki z odprtjem strehe bolnemu prijatelju omogočijo neposreden stik z Jezusom, nas nagovarja, da tudi mi kot kristjani pristopimo k reševanju težav naše domovine, Evrope in vsega sveta. Nimamo pravice stati ob strani in gledati, kako se drugi trudijo, posebno še, če po svoji veri, iz katere izhaja družbeni nauk Cerkve, vemo, v katero smer je treba iskati prave rešitve. Vse smeri in vse poti niso enako dobre, mnoge so se že izkazale za pogubne. Ljubezen do bližnjega, ki nam jo naroča Gospod, vsebuje tudi družbeno odgovornost za skupno dobro naših bratov in sester. Sedaj je čas in velika potreba, da to odgovornost pokažemo. Prosimo Gospoda, da nam pri tem podeli obilje darov Svetega Duha in svoj blagoslov.

 

slovenski škofje

Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 years 26 weeks ago
Iscritto: 10.01.2011

Vsako leto znova si želim, da bi slovenski škofje povedali kaj konkretnega, močnega in spodbudnega, skratka evangeljskega. Žal ostajam vedno razočaran. Pastirsko pismo doživljam kot odmaknjeno opisovanje neke stvarnosti, ki ni takšna kot bi morala biti. Za takšno stanje so krivi drugi, mi pa smo žrtve.

 

Ob prebiranju takšnega pisanja, si mislim, da bi nas Jezus zasul z vsemi ostrimi besedami, ki so letele na takratne pismouke in farizeje: hinavci, pobeljeni grobovi, gadja zalega itd.

 

Želim si, da bi bilo drugače. Ko začenjamo post, nam Cerkev ponuja tudi molitev za domovino. Mislim, da je skrajni čas, da začnemo z molitvijo za očiščenje Kristusovega templja, tj. Cerkve. Menim, da je grdo slepomišenje, moliti za druge, ne da bi priznali, kako globoko smo padli sami in koliko spreobrnjenja smo potrebni.

 

Dragi bralci foruma, vabim vas, da molimo za naše očiščenje, za očiščenje Cekrve, da bi lahko vsaj malo uresničili nalogo, ki nam jo je Kristus zaupal: Vi ste sol zemlje, vi ste luč sveta.

Andreja
foto di Andreja
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 years 40 weeks ago
Iscritto: 10.01.2011

Pastirsko pismo mi vzbuja odpor, ker me boli, da mi škofje ne zanjo povedati, kako naj v tem kaotičnem svetu živim in krepim svojo vero, se opiram na Kristusa, nosim svoj križ ter upam na Njegovo tolažbo in mir, ki ga daje tistim, ki so mu zvesti.

 

Gospod, prosim te za zdravo pamet, skromnost, vztrajnost in ponižnost. Prosim te, da bi se v tem kaosu ne izgubila.

"Polkicani smo, da z dejanji razodevamo božjo dobroto." Sv. Vincencij Pavelski

D-MEN
foto di D-MEN
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 12 years 41 weeks ago
Iscritto: 13.01.2011

 Zanimivo ja. V bistvu precej žalostno. 

Razmišljam enako kot Peter in Andreja, dodajam pa še svojo jezo. Ta pastirska pisma se vsa leta večinoma dotikajo družbenopolitičnih tem in zgleda, da naši škofje ostajajo vkopani tam nekje v štiridesetih letih, nasproti tistih "ki nas stalno napadajo" in namesto, da bi se šli v tej cerkveni vojski kurate, se gredo vojaške poveljnike. Ko nam potem neverni pravijo, naj se verniki in duhovniki brigamo zase, to na prvi pogled deluje precej žaljivo, ampak ko potem razmišljam, jim moram pravzaprav dati prav, kajti proti zunanjim sovražnikom se zna v Cerkvi takoj kaj povedati, zadeva pa zmrzne pri t.i. boju za duše, kjer potem prihaja še do slepljenja, da smo Slovenci itak v večini veren narod in da nas je celih 70%.........hmmm, cerkve pa prazne in notri šara, ki prodira brez posebne pozornosti oz. bdenja najvišjih nad tem. V mislih imam npr. dogajanje okoli joge in ko so pred leti naši Jezuiti povabili v cerkve nekega indijskega Jezuita, ki je tam izvajal neke tempeljske plese in kajestvemkaj. No, npr. na RKC forumu je bila takrat burna razprava o tem, kaj je zdaj to, kaj se kdo gre, s čigavim dovoljenjem, ali je to prav ali ne, pa ne samo na forumu, takrat se je vznemirilo precej vernih in še v Družini si v eni številki bral, da je to vredu, v naslednji da ni vredu, skratka zmeda in vznemirjenje. Takrat sem pričakoval od višjih v Cerkvi kakšno besedo, vem da so tudi mnogi pisarili škofom, naj se vendar izjasnijo, kaj je s tem in ........ in ni bilo nič. Tja bi pasalo pastirsko pismo. Tja bi pasal kak pastir, ki bi pomiril čredo in ne vem, razgnal volkove. In nič. Tako še danes ni jasno, kaj menijo naši pastirji o tej stvari, na katere smo npr. čakali na RKC forumu. Tako se je po tem npr. na omenjenem forumu,  vsakokrat ko je kdo izpostavil jogo in te reči, razvnela bitka, ne med vernimi in drugovernimi ampak med Katoličani samimi, vključno z enim duhovnikom, ki je bil za in drugim ki je bil proti in nihče se ni mogel sklicevati na neko višjo avtoriteto, škofe. Skratka, čista razdvojenost znotraj Cerkve in to na temo vere oz. verskega izražanja. 

Potem pa taka izredna skrb, da nas ne bo kak komunist ali liberalc popljuval in razbil. Razbijamo  se pa znotraj, zunanji pa se nam, o groza, smejejo. Le zakaj že? Tu ni samo ali najbolj pomembno, da nas svet sovraži, ker je sovražil tudi Jezusa. Gre za rjovečega leva, ki hodi naokoli in gleda, koga bi požrl, žal pa zgleda, da nekateri vidijo tega leva za ograjo in se bojijo, da jo bo podrl, v vrat pa jim je prijetno toplo. Če bi se ozrli, bi videli, da jim ravno lev diha za vrat.

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 years 28 weeks ago
Iscritto: 13.01.2011

Močno se me je dotaknilo tole tvoje razmišljanje, D-MEN, še posebej tisto o dihanju leva za vrat – si jemljem za osebno izpraševanje vesti. Hvala ti! Glede pastirskega pisma naših škofov morda samo tale pripomba ene od sosester, potem, ko smo pri duhovnem branju prebrale pismo v celoti: "A je to bilo duhovno branje ali politični govor?"

 

Hvala tudi tebi, Peter, za tako jasno in močno spodbudo k molitvi za domovino, za Cerkev, za nas same! Lepa se mi zdi molitev, ki sem jo našla na spletu, zato jo posredujem, še prej pa tale odlomek iz Poslanice papeža Benedikta XVI. za postni čas 2012. Poslanica nosi naslov - »Mislimo drug na drugega, tako da se spodbujamo k ljubezni in dobrim delom.« (Heb 10,24):

 

“To, da »mislimo« na brate in sestre, vključuje tudi skrb za njihovo duhovno dobro. Ob tem pa želim opozoriti na nek vidik krščanskega življenja, za katerega menim, da je prešel v pozabo: bratski opomin z mislijo na večno zveličanje. Dandanes smo na splošno zelo občutljivi za vprašanja nege in dobrodelnosti za telesno in materialno dobrobit soljudi, duhovne odgovornosti do bratov in sester pa se skoraj nikoli ne omenja. Drugače je bilo v prvi Cerkvi in je še danes v skupnostih, ki so zares dozorele v veri. V njih se ne zavzemajo samo za telesno zdravje bratov in sester, temveč s pogledom na njihov zadnji cilj tudi za dobro njihove duše. V Svetem pismu lahko preberemo: »Opominjaj modrega, da te bo ljubil. Poúči modrega in bo še modrejši, pojasni pravičnemu in bo pomnožil znanje« (Prg 9,8 sl.). Kristus sam je ukazal, da je treba posvariti brata, ki greši (prim. Mt 18,15). Isti glagol elenchein, ki tu izraža bratsko opominjanje, označuje tudi preroško poslanstvo javnega svarila, ki ga kristjani izpolnjujejo pred rodom, ki se vdaja zlu (prim. Ef 5,11). V cerkvenem izročilu sodi »grešnike svariti« med duhovna dela usmiljenja. Pomembno je, da se spet spomnimo te razsežnosti krščanske ljubezni do bližnjega. Pred zlom ne smemo molčati. Tu mislim na držo tistih kristjanov, ki se zaradi človeškega spoštovanja ali pa enostavno iz udobnosti raje prilagodijo prevladujoči miselnosti, kot da bi brate in sestre posvarili pred načini mišljenja in delovanja, ki so v nasprotju z resnico in ne vodijo na pot dobrote. Vendar krščanski opomin nikoli ne izvira iz duha obsojanja ali medsebojnega obtoževanja; vedno izhaja iz ljubezni in usmiljenja in se rojeva v pristni skrbi za dobro bratov in sester. Apostol Pavel pravi: »Bratje, če zasačite koga pri kakšnem prestopku, ga vi, ki ste duhovni, opomnite v duhu krotkosti. Pri tem pazi nase, da ne boš tudi sam padel v skušnjavo« (Gal 6,1). V našem svetu, ki ga prežema individualizem, moramo ponovno odkriti pomen bratskega opomina, da bomo skupaj hodili po poti svetosti. Celo »pravični pade sedemkrat« (Prg 24,16), pravi Sveto pismo, in vsi smo šibki in nepopolni (prim. 1 Jn 1,8). To je torej pomembno delo, da pomagamo drugim in pustimo, da drugi nam pomagajo do iskrenega spoznanja samega sebe, da lahko popravimo svoje življenje in pravičneje hodimo po Gospodovi poti. Vedno je potreben pogled, ki ljubi in popravlja, ki spozna in prizna, ki razločuje in odpušča (prim. Lk 22,61), kot je to pri vsakem od nas storil in še dela Bog.”

 

Molitev za domovino

 

Dobri Jezus, z ljubeznijo poglej na našo domovino. Obračamo se k Tebi, ker je naša dežela v težavah, v veliki moralni, ekonomski in duhovni krizi. Spodbuja nas Tvoje povabilo, naj pridemo k Tebi vsi, ki smo obteženi in utrujeni. Kam naj se zatečemo, če ne prav k Tebi? Ti nam moreš podeliti blagoslov za resnično prenovo življenja. V moči Tvoje milosti se želimo z molitvijo in postom boriti proti vsemu, kar nas odvrača od resnice in odločitve za dobro.

Marija, Božja in naša Mati, tvoja materinska roka je varovala naše prednike skozi zgodovino, zato se ti še posebej priporočamo.

Izročamo ti sebe, naše družine, mladino, duhovnike in redovnike, družbene delavce in gospodarstvenike, delavce v tovarnah in starejše ljudi, rojake in tujce, naše vasi in mesta, vso našo domovino in tudi ekumenski dialog ter prizadevanje za spravo v družbi. Ob tvojem varstvu prosimo vsemogočnega Boga za darove Svetega Duha, da se bo v našem času pokazala moč molitve. Naj spoznamo pomen krščanskih vrednot in kreposti, naj izprosimo blagoslov za življenje v domovini.

Prav tako se priporočamo vsem svetnikom, ki so kdaj živeli ali delovali na našem narodnostnem ozemlju, blaženim in našim svetniškim kandidatom ter vsem angelom in svetnikom, še posebej zavetniku domovine svetemu Jožefu, krstnim zavetnikom ter našim pokojnim, naj nam pri Bogu izprosijo darove Svetega Duha za duhovno, moralno in vsestransko prenovo naše

domovine. Amen.

 

nuša
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 4 years 4 weeks ago
Iscritto: 10.01.2011

Nisem prebrala pastirskega pisma, ker sem ga nekaj stavkov slišala že pri mašah (s pol ušesa), pa mi ni bilo kaj dosti do tega, da bi poslušala naprej. Mogoče prezir in napuh, da sem jaz bolj pametna? Zagotovo je problem tudi to. Ampak žal, s tem kar pišejo, si nimam kaj pomagat.

 

Se popolnoma strinjam s tem, kar praviš, Peter, da bi nas Jezus zmerjal tako kot farizeje. Ne čudim se, da gremo kristjani nevernim tako na živce! Dokler samo solimo pamet tistim, ki za naše pojme niso tam, kjer bi mogli bit, sami pa mislimo, da smo nekje, nismo nič zastopli in je to samo en velik nagravžen napuh!

 

V postu imamo priložnost, da se ustavimo pri sebi in se trudimo za svoje spreobrnenje, potem pa bomo s tem zgledom lahko prepričali še koga drugega!

"Ne bojte se! Široko odprite vrata Kristusu!" (papež Janez Pavel II.)

milena
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 5 years 1 week ago
Iscritto: 13.01.2011

Pozdravljeni Peter, s. Slavica, Nuša, D-men,
prebrala sem vaše prispevke, pismo škofov pa preletela, saj sem ga že dvakrat slišala v cerkvi (v soboto zvečer in v nedeljo), pa je šli kar mimo mene. Malo me spomni na zvezo komunistov, kjer je tudi tako lepo vse pisalo. Pa še veliko truda je bilo vloženega v to, da naj bi res vsak imel stanovanje, pa delo, pa otroški vrtec. Le vzgoje za resnične vrednote, za duhovnost, nismo bili kaj dosti deležni v javnem izobraževanju, žal. Saj smo bili vendar "prepričani materialisti." Grozno!
Žal pa me spominja tudi na sedanje moje delo na delovnem mestu, kjer tudi vse lepo napišemo, da smo ja dopadljivi drugim in, zlasti, samim sebi. Grozno, grozno!
S. Slavica, tvoj stavek: "Drugače je bilo v prvi Cerkvi in je še danes v skupnostih, ki so zares dozorele v veri. V njih se ne zavzemajo samo za telesno zdravje bratov in sester, temveč s pogledom na njihov zadnji cilj tudi za dobro njihove duše", me nagovarja na to, da je še upanje in da Duh veje, kjer hoče. Hvala Bogu me je napotil med vas. Tudi tole pisanje koristi mojemu prečiščevanju.
Bog, daj, da se ne osmradim in ne dobim sladkorne od vseh pocukranih besed, misli in dejanj,ki jih moram neprestano gledati ali poslušati. Ne meči svinjam biserov, mi prihaja na misel!
Bog, daj, da delam danes samo to, kar je v Tvojih očeh kaj vredno!

marjana
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 5 years 37 weeks ago
Iscritto: 10.01.2011

Ta lev, D-MEN, je špica :) Zelo dobra prispodoba!

Kar lahko rečem je samo to, da me vedno bolj boli ta naša ljuba Cerkev. Joj, želela bi si, da bi vidla enega duhovnika, eno sestro na mestu! Ki ima kaj pojma o življenju, ki razmišlja o tem, kar se dogaja, ki nosi in izroča bolečino, ki deluje v blagor človeku! Ki resnično nekomu služi!

Tako pa je tukaj ali tam mogoče kakšen ... pa še ti radi obupujejo. Ma kdo bo prinašal Kristusa v ta zmešani svet?

Večkrat se spomnim na svoje sošolce bogoslovce. Ma Bog daj, da bi bili v redu fantje, dobri duhovniki! Enako sestre. Moram rečt, da se mi zdi pri sestrah polomija še večja. Nočem biti nesramna, ampak ponekod res ne veš, ali je to še ženska ali kaj točno je.

 

Za nas laike pa tudi upam, da bomo uspeli ubraniti dostojanstvo družine in gojiti lepoto zakonskega odnosa. Da bomo tudi mi zvesto vabili Kristusa v naše domove in v pristni medsebojni povezanosti gradili občestvo Cerkve.

 

Bo pa trda.

 

 

 

Andreja
foto di Andreja
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 years 40 weeks ago
Iscritto: 10.01.2011

Ola

D-MEN, hvala za tvojo odkrito jezo - me je tudi mene jezilo, sam si nisem upala tako razjezit - kar si napisal, mi je kar odleglo. Marjana, strinjam se tudi s teboj glede duhovnikov in sester. Kdo bo danes še pričeval za Kristusa? Kje so zdravi možje in žene, ki vedo kaj so in kaj hočejo?

 

Strah me je, ker sem tudi sama strašno negotova in mevžasta. Res potrebujemo molitve za lastno spreobrnenje - da bi mogli biti temu svetu pokončne priče, moški in ženske v vsej polnosti, ki nam jo daje Bog.

 

 

"Polkicani smo, da z dejanji razodevamo božjo dobroto." Sv. Vincencij Pavelski

Urška Smerkolj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 years 47 weeks ago
Iscritto: 30.01.2011

Meni je smešno, da napišejo samo en stavek o katastrofi in sramoti, ki se je razkrila v mariborski škofiji. Potem pa tooooliko besed o morali in dostojanstvu. Če bi imeli kaj občutka in bi jim blo res žal, bi moralo pismo izgledati takole:

 

Dragi bratje in sestre!

Nam je še posebej žal za to, kar se je zgodilo v gospodarstvu mariborske nadškofije.

                                                                                                 vaši škofje

(sledi deset minut spokorne tišine)

 

Tamara Kobal
foto di Tamara Kobal
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 6 years 27 weeks ago
Iscritto: 10.01.2011

I. dela pastirskega pisma nisem slišala, ker smo imeli tisto nedeljo ravno zaključek duhovnih vaj naših birmancev (hčerka se pripravlja na prejem zakramenta svete birme) in je bila pridiga namenjena predvsem birmancem in nam staršem. Ko sem prejšnjo nedeljo poslušala II. del, sem se kmalu zgubila, saj to ni vsebina, ki bi si je v pridigi želela, pa mi koncentracija kar pada. Predramil me je predvsem stavek, ko spodbujajo k razvoju socialnega podjetništva, ker je to zame v službi aktualna tema. Pa me je zbodlo in sem si mislila, to pa res ne paše sem. Tudi sama si v pridigi želim spodbud, usmeritev, kako slediti Kristusu. Težko mi je, pa odpor zbuja dejstvo, da vodilni ljudje v cerkvi, ne nagovorijo množice, ki si želi in potrebuje spodbud.

 

V tednu, ki je za nami pa mi je bila, hvala Bogu, namenjena spodbuda. Teden sem preživela z družino in prijatelji na snegu v enem mestecu v Italiji. Vsak večer smo se še z dvema prijateljicama odpravile k maši. Duhovnik je vsakič po Evangeliju vedno tudi na kratko nekaj povedal. Njegovi nagovori so bili res dobri, ujemali so se s tem kar govoriš ti, Peter. Mi je bilo kar v tolažbo najti še nekoga sredi te nore družbe, ki govori »isti jezik«, pa čeprav v italijanščini :).

 

Tudi sama se pridružujem molitvi, da bi moliti za svoje očiščenje in spreobrnjenje, za ponižnost, sočutje, da bomo videli in slišali svojega bližnjega in mu služili.

 

adrijana
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 11 years 10 weeks ago
Iscritto: 17.03.2011

V celoti se strinjam s komentarjem Urške Makovec v 8.št. Družine: »Kako lahko od ljudi, ki so sokrivi, mirno poslušamo o socialni pravičnosti? Taisti so nas naučili, da so za odpuščanje potrebni priznanje grehov, kesanje, zadoščevanje in trden sklep, po enem letu pa nekje na koncu pastirskega pisma, naslovljenega Ljubezen v pravičnosti (!), slišimo le sramežljiv stavek opravičila. Hinavščina!

Zato, dragi Slovenec, ko delaš in ko moliš, misli še malo na državne in cerkvene voditelje. In če bodo počeli neumnosti, stori to še bolj goreče!«

 

Bila sem pri maši v cerkvi, kjer so prebiranje pastirskega pisma izpustili.

In prav so storili, saj sem se tu seznanila z njihovim s streljanjem v prazno.

 

Tam se jim tudi ni zdelo vredno sprejeti  Rodetove sakralne  telovadbe.

V tej isti cerkvi sem bila tudi prisotna  pri plesu indijskega duhovnika, ki je pokazal, kako lahko tudi s plesom, kot govorico telesa, slavimo Boga in je to značilnost  indijske kulture.

Podpiram tudi Pedra  Opeko, ki je  v  sveto mašo vnesel značilnosti malgaške  kulture, saj  jo je s tem aktualiziral in prilagodil posamezni kulturi in času, v katerem se nahajamo.

V Sloveniji pa se nekateri duhovniki sprašujejo, ali pianino sodi  v cerkev ali ne?

Veliko našega slavljenja Boga je vsaj pri mašah v  cerkvi ostala v srednjem veku.

Pridige so podobne očitkom in ne spodbudam za boljše življenje.  Mašujejo pa popolneži, ki smo jih prezrli, da so že za časa življenja dosegli svetništvo.

Pa se sprašujemo, zakaj so cerkve vedno bolj prazne.

 

Pred kratkim mi je ena mama povedala, da so bili vrženi iz župnije, ker sin, kot bodoči birmanec ni želel ministrirati, pač pa bi raje igral na inštrument, ki se ga uči. Tega istega sina je župnik obdeloval tudi pri spovedi zaradi tega. Lahko si predstavljate, koliko energije sta njegova starša vložila v to, da sta mu v drugačni luči ovrednotila obisk maše in spovedi.

No končalo se je tako, da se v drugi župniji udeležujejo maše in zakramentov.

Omenjeni župnik pa je bil povišan v tajnika.

 

No, hvala Bogu, ni povsod tako. Pri mašah pojejo tudi otroci ob spremljavi inštrumentov, katere se sami učijo igrati...,duhovnik pa je lahko tudi  zgleden služabnik.... itd.

 

 Zopet konkretne zgodbe nekih resničnih ljudi.

 

Ko sem se v zvezi z vsem tem obrnila na duhovnega voditelja, mi je dejal, da skrb ni moja, pač pa Božja naloga. Jaz pa naj se za vse zahvaljujem in izročam Gospodu ter molim, da se bo zgodilo po Njegovi volji.

Zato ostajam zvesta molitvi, oziroma še bolj goreče molim za domovino, za slovensko cerkev, za družino, za zdravo pamet, za spreobrnenje  in za Božje usmiljenje. In se s tem pridružujem mnogim, ki v taki drži vidijo pot za prenovo posameznika in slovenskega naroda.

 

 

 

Petra
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 5 years 37 weeks ago
Iscritto: 07.02.2011

Ojla,

res odkrito povedano pisem škofov že vrsto let ne poslušam - pa ne da se s tem hvalim, še zdaleč ni to pohvalno, ampak enostavno jim ne morem slediti. Misli mi hočeš nočeš zbezljajo stran in razmišljam o drugih stvareh. Pa še takrat, ko jih poslušam, mi nič ne ostane, nič nagovori.

Spomnim se, da me je, ko sem bila še v mladinski skupini tako bolelo in jezilo vse glede organiziranosti naše Cerkve, da sem te Peter vprašala, kaj naj s to Cerkvijo, ki ji pripadamo. Saj je kot gnilo jajce. Lupina je lepa cela, noter pa gnilo in smrad se širi okrog nje. Lahko se trudim z njim kolikor hočem, vedno bo noter ostajalo gnilo. Pa se spomnim, da me je tvoj odgovor pomiril. Rekel si: Glej, nesmisel je čakati, da bo od vrha, najvišjih prišlo do kakšne velike spremembe. Največje spremembe so vedno prišle in prihajajo od teh, ki so najmanjši. Samo pomisli na francosko revolucijo, saj tam kralj ni nič sprožil, kmetje in zatirani so bili tisti, ki so omogočili, da so se spremembe začele. Tako je tudi v Cerkvi, če mi ne bomo delali in vztrajali in se trudili za to kar je dobro in resnično, če se ne bomo upirali laži, sprenevedanju, hinavščini... do sprememb ne bo prihajalo.

Te besede mi pomagajo, da ne obupam nad vso to polomijo. Navdaja me vsaj z majhnim upom, da glej, če bomo vztrajali se bo mogoče kaj spremenilo. Če tega ne bomo delali, bo tudi ta "mogoče" izginil.

 Se pa strinjam glede molitve, da bi se to stanje prečistilo...na koncu je Bog tisti, ki prizadevanju za dobro doda še pospešek več.

Lp +