Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Jaslice in božičnica 2013

Adam in Eva


Adam in Eva – prva zakonca. Bog ju je ustvaril in združil. Sveto pismo pravi, da sta bila naga, a ju ni bilo sram. Ta nagota ni samo telesna. Govori nam o njunem odnosu, o medsebojni odkritosti, zaupanju, življenju po božji volji.

Pa se pojavi zvita in prekanjena kača, s katero se Eva zaplete v pogovor in ji sledi, jo posluša in uboga. Premami jo drevo, ki je dobro za jed, mikavno za oči in vredno poželenja, ker daje spoznanje. V to pritegne še moža. Jesta prepovedani sad in zapustita božji načrt. Začneta  se skrivati drug pred drugim in pred Bogom. Sledi izgon iz raja in trpljenje.

Koliko podobnosti lahko odkrivamo z Adamom in Evo!

Današnji svet ponuja veliko kač, ki nas oddaljujejo drug od drugega in od Boga. Človek želi postati Bog. Ne zna se ustaviti in posega tja, kjer ne bi smel. Odloča o življenju in smrti, posega v nastajanje življenja. Oddaljuje se od Boga, se skriva pred bližnjimi in pred Bogom in se sam izganja iz raja in brezplodno trpi.

Bog pa prihaja v dnevnem vetriču in nas išče.

V to temo medsebojnih odnosov pošilja svojega sina, da se rodi v meni in tebi in najinem odnosu.

Lahko začneva znova, znova sredi vsakdana, ki je po tem rojstvu razsvetljen z božjo lučjo.

Ko očistimo svoje srce  različnih podob, ki jih nosimo (npr. podobo o popolnosti, o vedno dobri razpoloženosti, o tem, da moramo imeti vse pod nadzorom), nastaja v našem srcu prostor, kjer se lahko rodi Jezus.  S tem  zasije podoba, ki si jo je Bog ustvaril o vsakem izmed nas.

  

KAJN IN ABEL

Kajn in Abel sta brata, ki se preživljata vsak na svoj način: eden redi ovce, drugi obdeluje zemljo. Nič ne kaže na to, da se ne bi razumela. Zakaj se potem - rekli bi »kar naenkrat« - vse tako slabo konča? Sklepamo lahko, da je bil Abel z Bogom povezan, iz hvaležnosti mu je daroval najboljše, kar je imel. Kajna pa so vodila drugačna načela. Ker svojega odnosa z Bogom ni poglabljal, je praznino, ki je zaradi tega zazevala v njegovi notranjosti, polnil z uspešnostjo. Verjel je, da je vreden, če je uspešen, saj je pozabil, da mu vrednost daje Bog, ki ne potrebuje dokazovanja.

Tedaj nastopi dan daritve. Kajn po tihem upa, da ga bo Bog pohvalil. Bog pa se ne razveseli njega, temveč njegovega brata Abela. Kajnu se v tistem trenutku svet podre. Počuti se izdanega. Bog ve, kaj se z njim dogaja, zato mu pravi: Zakaj se jeziš in zakaj ti je upadel obraz? Ali ga ne boš vzdignil, če delaš dobro? Če pa ne delaš dobro greh preži nate pri vratih, njegovo poželenje se obrača proti tebi, a ti mu gospoduj! Bogu ni vseeno, da je Kajn sčasoma odtaval tako daleč od njega. Želi mu povedati, naj se spet obrne k njemu in se odpove tekmovalnosti, ki ga pogublja.Kako spodbuden odgovor Boga.

Kolikokrat tudi jaz ne morem in ne morem razumeti, da je edini bistven odnos tisti, ki ga imam z Bogom. Da je bistveno to, kar nosim v sebi. Če je moje prizadevanje za dobro le sredstvo, s katerim se želim dokopati do večje priljubljenosti med prijatelji, potem se Bog ne bo ozrl na moja dela, saj služijo le moji sebičnosti. Če sta moja molitev in obiskovanje maše le obred, ki mi zagotavlja nebesa, potem nebes ne bo. Če je cilj vseh adventnih akcij, pogovorov, srečanj le negovanje mirne vesti, potem vse to v Božjih očeh ni vredno nič.

Tudi meni Gospod pravi: bistveno je to, kar je v resnici skrito za tvojimi dejanji, videz ti ne bo prinesel zveličanja. Opri se name in zaupaj, da si vreden. Ne tekmuj z drugimi, tekmuj le s sabo in s svojimi slabostmi.

  

NOE

V Noetovih dneh je Bog poslal na svet vesoljni potop, ker je ljudstvo iskalo samo še užitek. In jaz? Ali se odpiram drugemu, iščem ljubezen ali iščem samega sebe in svoj užitek?

Kako veliko vere je moral imeti Noe, da se je spustil v gradnjo barke! In jaz? Naj sledim noremu božjemu klicu ali pa lastnim vsakodnevnim navadam?

Le kdo bi se v današnjem času lotil izdelovanja barke sredi puščave? Mislim, da skoraj nihče.

A Noe se je kljub pomislekom in slabi volji odločil za Boga in njegove načrte.

Tudi sam sem poklican v take norosti.  Spustiti iz rok vse, za kar sem si do sedaj prizadeval, postaviti pod vprašaj vse do sedaj ustvarjene odnose, tvegati celo svojo kariero in izgubiti ugled, zato da bi počel to, kar od mene pričakuje Bog!

Sprašujem se, čèmu želim slediti ; hrepenenjem ali bežnim užitkom -  in kaj bo resnično zapolnilo mojo praznino?

Vse to kar imam, zgleda resničnejše od hrepenenj in božjih načrtov. In vendar me iskanje užitkov pušča praznega.

Bog, kakor v Noetovih dneh, tudi danes pošlji dežja in v reki žive vode potopi vse slabo, ki me oddaljuje od tebe in od sočloveka.  Naj sledim tvojemu noremu klicu in izpolnim tvoj načrt, kakor Noe. 

 

JEZUS

Bog ni obupal nad nami. Še naprej hoče biti z nami. V človeški podobi prihaja med nas.  Uči nas ljubezni do sočloveka, da bi mogli v vsakem spet videti brata in sestro ter da nas drugi ne bi ogrožal, kakor je Abel Kajna. Pozna nas. Želi nas ozdraviti vse naše ranjenosti in grešnosti. On je tu, med nami, v naši revščini, da bi ne obupali, da bi vztrajali v prizadevanju za resnično ljubezen. Odpušča nam in nas dviga, spodbuja in tolaži.

Vrača nam možnost izgubljenega raja, ki sta ga zapravila Adam in Eva. Lahko se vrnemo k njemu. Govori nam o načrtu, ki ga ima z nami, z vsakim izmed nas. Z nami hodi kot Emanuel in nosi breme našega upora. Neskončno verjame v nas in nas želi privesti na pot našega uresničenja. Tiho a vztrajno nas vabi, da hodimo v njegovi luči, da bi ne zapravili raja, ampak na koncu prišli prav vanj in v njem popolnoma zaživeli.

Jasli so predpodoba križa.

Ker ve, kako se nam upira ponižnost in skromnost, sam stopi med nas v revni hlev, da bi videli pravo veličino in se nad njo navdušili. Slava, pomembnost, moč, oblast, užitek, vse to nas pušča prazne in nas vodi v propad, kakor v Noetovih dneh. Naša veličina je v krotkosti in ponižnosti, ki sta mogoči zato, ker ju je pred nami v polnosti uresničil On sam, ki je naša pot, naše življenje in Resnica o vsem.