Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

n06 Pastirsko pismo - Problem pubertete 2.

7 odgovorov [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 years 39 weeks od tega
Pridružen: 10.01.2011

Jezus očisti gobavca

K njemu je prišel gobavec in ga na kolenih prosil: »Če hočeš, me moreš očistiti.« Zasmilil se mu je, iztegnil je roko, se ga dotaknil in mu rekel: »Hočem, bodi očiščen!« Gobe so takoj izginile in bil je očiščen. Jezus ga je brž jezno poslal ven in mu rekel: »Glej, da nikomur nič ne poveš, ampak pojdi, pokaži se duhovniku in daruj za svoje očiščenje, kar je zapovedal Mojzes, njim v pričevanje.« Ko pa je ta šel ven, je začel na vsa usta oznanjati in pripovedovati, kaj se je zgodilo, tako da Jezus ni več mogel v mesto odkrito, ampak je bival zunaj na samotnih krajih. In vendar so od vsepovsod prihajali k njemu. Mr 1,40-45

 

 

Dragi bratje in sestre!

 

Prejšnjo nedeljo smo razmišljali o bistveni enakosti pa tudi o temeljni razliki med laiki in duhovniki. Dejali smo, da je poslanstvo laikov nenadomestlijivo ter da je prvo področje poslantstva laikov dom in svet. Izpostavili smo vašo skb za družinsko življenje ter nalogo, da oznanjate evangelij v širšem svetu. Danes pa bomo razmišljali o vaši vlogi v župniji in v rendi pastoriali Cerkve. Obnem se bomo tako prirpavili na izbor v župnijske pastoralne svete, ki bo po vsej Sloveniji v nedeljo 1. marca 2015.

 

Nikakor ne moremo reči, da ste laiki odsotni iz pastorale in življenja naših župnij. Po planarnem zboru (sinoda), ki smo ga imeli na pragu trejtega tisočletja (1999 - 2001), celo opažamo krepitev vloge laikov. Članov župnijskih pastoralnih svetov je skoraj 13.000; župnijskih Karitas je 440, prostovoljk in prostovoljcev Karitas pa 11.000; zakonskih skupin je približno 340 in še nastajajo nove. Poleg tega je vsako leto dobrih 4.000 oratorijskih animatorjev. So pa tudi katoliški laiki, ki neodvisno od duhovnikov ustanavljajo ustanove civilne družbe in delujejo na področjih novih medijev. S porastom laiških skupin prihaja v ospredje lik laika voditelja. Ob tem ne pozabimo na vso veliko množico 'klasičnih' laiških sodelavcev, kot so cerkveni pevci, ključarji, mežnarji, krasilke, ministranti, zaposleni v cerkvenih ustanovah in šolah …, skratka laikov, ki prevzemajo nekatere odgovornosti v Cerkvi na Slovenskem ali so člani kakšne posebne skupine.

 

V pastoralni načrt Pridite in poglejte smo zato zapisali: »Laiki z voditeljskimi sposobnostmi in majhna živa občestva predstavljajo znamenja nove evangelizacije. Lahko rečemo, ( … ) da se je nova evangelizacije že začela, četudi je organsko še nismo začrtali« (PIP 8). Cerkev na Slovenskem doživlja stisko zaradi povečane sekularizacije, majhnega števila duhovnih poklicev, veri nenaklonjenega okolja in lastnih šibkosti, Sveti Duh pa na to stisko že odgovarja z bolj zavzetimi laiki.

Laiki ste v življenju in vodenju župnij pomembni zaradi občestvene narave Cerkve in zaradi vam lastnega poslanstva v Cerkvi. Vaše naloge v Cerkvi se množijo. Sodobno upravljanje župnij odpira vrsto možnosti, različnih opravil in zadolžitev, ki zahtevajo ustrezno strokovno znanje in izkušenost in jih, dragi verni laiki, lahko opravite prav vi. Če ste včasih bili odgovorni zgolj za krašenje cerkve in okolice, ste danes ponekod že odgovorni za pripravo in potek kakšnega cerkvenega praznovanja, za organiziranje verouka, za organizacijo obnove cerkvenih stavb ter za pridobivanje sredstev zanje. Veselimo se, ko vidimo, kako v mnogih župnijah pogumni možje in žene sprejemajo različne odgovornosti za svoje občestvo.

 

Drugi vatikanski koncil uči: »Laiki morejo biti poklicani še na različne načine k bolj neposrednemu sodelovanju pri hiearhičnem apostolatu« (C 33). Hierarhični apostolat je drugo ime za vodenje cerkvenih dejavnosti. Po tradiciji in po kanonskem pravu je pastoralno in upravno vodenje župnij zaupano duhovnikom. Življenje župnij je namreč tesno povezano z evharistično skrivnostjo in obhajanjem svete maše, ki jo darujejo zakramentalno posvečeni duhovniki. Brez evharistije ni občestva, zato tisti, ki vodi evharistično bogoslužje, vodi tudi občestvo. Iz evharistije izvirajoča vodilna vloga duhovnikov seveda ne odriva laikov stran. Nasprotno: prav zaradi skupne evharistije ste laiki povabljeni, da sodelujete tudi pri vodenju župnij in drugih cerkvenih dejavnosti. Če smo bratje in sestre, deležni istega kruha in keliha, zakaj se potem ne bi smeli med seboj tudi dogovarjati o vodenju naše župnije?

 

Najbolj primerna in najbolj uveljavljena oblika sodelovanja laikov pri vodenju župnij je župnijski pastoralni svet. Ima ga že večina župnij v Sloveniji. V zadnjih letih župnijski sveti marsikje niso zgolj svetovalno telo, temveč so tudi skupina, ki se skupaj izobražuje in duhovno raste. Zato škofje zelo priporočamo in naročamo vsem župnikom, naj stalno odkrivajo in vzgajajo primerne župnijske sodelavce, da jim bodo lahko zaupali vsa opravila, ki jih v Cerkvi smejo in morajo opraviti verni laiki. Med temi so seveda v ospredju člani župnijskih pastoralnih svetov, ki jih bomo spet izbirali v nedeljo, 1. marca. Zavedamo se njihove pomembnosti za prihodnost naših župnij in se priporočamo Gospodu, ki je obljubil, da bo z nami do konca sveta (prim. Mt 28,20). Obnovimo vero v Svetega Duha, resničnega voditelja Cerkve. On vidi več, On vidi vse. Mi smo morda v krizi in vidimo kakor skozi meglo. Sveti Duh ni v krizi. On že gradi Cerkev jutrišnjega dne.

 

S to spodbudo za sproščeno in pogumno vključevanje v življenje in delo naših župnij, dekanij in škofij vas, dragi bratje in sestre laiki, prisrčno pozdravljamo in kličemo na vas Božji blagoslov."

 

Vaši škofje

Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 years 39 weeks od tega
Pridružen: 10.01.2011

No, ne vem, kdo od laikov potrebuje tole lekcijo.

 

Če nadaljujem s prispodobo nastopa pubertete v družini, se slab oče bori za svojo veljavo tako, da dopoveduje hčeri, kakšne so njene pristojnosti, do kod seže njena beseda in preko katere meje zagotovo ne bo šla. Tudi ko ji priznava, da ga je v marsičem že prerasla, to priznava le v toliko, kolikor mu služi za dokazovanje svoje moči. Zveni približno takole: "Zapomni si punca: Še vedno sem jaz tisti, ki sem odgovoren za dom, jaz prinašam k hiši denar in odločam o vsem, kar se bo delalo pri hiši. Ne pozabi, če ti kaj ni prav, lahko tudi greš!"

 

V tem duhu razumem tudi nepotrebo razlaganje pristojnosti in dejavnosti laikov in duhovnikov. Kaj ko bi se škofje vprašali, kako to, da vernikom niti dvakrat na leto nimajo sporočiti kaj bolj življenjskega in pomembnega!?

 

V povezavi s preteklo izkušnjo mi v ospredje stopa trditev iz pastirskega pisma: Pastoralni sveti niso zgolj svetovalno telo, temveč so tudi skupina, ki se skupaj izobražuje in duhovno raste. Zakonik Cerkvenega prava dodeljuje župniku absolutno oblast v župniji, pastoralni svet mu je le v pomoč. Ta oblast se marsikje po pravu tudi izvaja in laiki nimajo nobenega pametnega vpilva na župnikovo oblast. Pri zavzetih duhovnikih, je oblikovanje članov gotovo lep namen, pri mnogih pa je to le izgovor za redna srečanja 'svetovalnega' telesa, ki sicer nima kaj početi.

 

Nedvomno je prav, da hierarhična struktura skrbi za pravilen nauk in za zvestobo Kristusu in Cerkvi, problem pa vidim v tem, da se o vprašanju o tej skrbi sploh ne govori. Ko je Pilat zagorzil Jezusu, da ima oblast, da ga izpusti ali križa, mu je Jezus lepo povedal: Nobene oblasti bi ne imel, če ti ne bi bila dana od zgoraj. Prepričan sem, da tako Pilat kot župnik ne dobita oblasti od zgoraj, da bi križala Jezusa, pa ga pogosto križata oba. No, Pilat iz strahu, da ne bo več prijatelj s Herodom, župnik pa iz kakega drugega razloga.

 

Sprašujem se, ali nam je tako duhovnikom kot laikom jasno, kdaj imamo oblast od zgoraj. Se posvečeni zavedamo, da so laiki v zgodovini obnavljali Cerkev (z veliko začetnico!). Frančišek Asiški npr. je bil laik! Papež je moral spoznati, da ga potrebuje pri prenovi. Ne znotraj svojih predstav, ne znotraj svojih naročil, ampak tako, kot ga pošilja Bog. To je res lepo prikazano tudi v filmu. Bog daj, da bi se podobne stvari dogajale po naših škofijah in župnijah. A žal imam občutek, da mnogo dobrih pobud naleti na gluha ušesa župnikov in škofov.

 

Dragi bratje in sestre!

Pred nedavnim smo razmišljali o nauku z oblastjo. Ta nam edini daje moč in pooblastila za delovanje. Prepoznavajmo ga ne glede na stan, saj samo po njem deluje Sveti Duh, o katerem sicer pobožno a brez prave moči govorijo naši škofje. Tvegajmo korake v moči božje oblasti, pa čeprav naletimo na ovire prav pri tistih, ki naj bi Božjo oblast v Cerkvi zastopali.

 

 

 

 

nuša
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 4 years 18 weeks od tega
Pridružen: 10.01.2011

Kaj ko bi se škofje vprašali, kako to, da vernikom niti dvakrat na leto nimajo sporočiti kaj bolj življenjskega in pomembnega!?

 

Ja! Ko sem poslušala tole pridigo, mi je hodilo po glavi: LJUDJE SO LAČNI! Kdo jim bo dal jesti?! Kako plitka vsebina! Od česa naj ljudje živijo? Od kod naj najdejo navdih in voljo za izpolnjevanje vseh tako lepo predstavljenih nalog, ki jih lahko delajo v župniji? Zdi se mi eno samo izčrpavanje ljudstva, katerega naloga je dajati - v puščico, v župnijo, v njihove interese, ... Povsem brez občutka za človeka, samo za lastne koristi.

 

Gospod, pomagaj nam tako živeti, da bodo naše besede in dejanja nauk z oblastjo, po katerih boš lahko spreminjal srca in našo Cerkev!

"Ne bojte se! Široko odprite vrata Kristusu!" (papež Janez Pavel II.)

Urška Smerkolj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 4 years 9 weeks od tega
Pridružen: 30.01.2011

Sem šele danes prebrala Petrove in vaše komentarje na pastirsko pismo. Prejšnji teden smo imeli srečanje Sveta katoliških laikov. Udeležil se ga je tudi škof Bizjak - kot vedno z zamudo, ker ima veliko drugega dela. Povedal je stvari, ki čisto podprejo vse, kar ste napisali. Jasno je, da ne gre zato, da bi nerodno izbrali fraze, ampak je vse skupaj taktika v katero verjamejo in jo hočejo izpeljati. Da si boste lažje predstavljali:

 

Škofa sem vprašala, če so se že odločili, zakaj so nas (Svet katoliških laikov Slovenije - SKLS) ustanovili? (Škofje so ustanovili SKLS, nikoli nas ne vprašajo za nasvet, ko sami naslovimo nanje pobudo ali predlog ali vprašanje, ne odgovarjajo; ko vprašamo, če lahko kdaj prisostvujemo njihovi konferenci, povejo, da imajo toliko drugega gradiva, da to res ne bo mogoče).

 

Škof je odgovoril, da smo se morda vsi skupaj napačno razumeli glede tega, kakšna naj bi bila naša vloga. Mi smo si predstavljali, da bomo kot nekakšno posvetovalno telo, glas laikov - ampak škof res ne razume od kod nam občutek, da to potrebujejo. On je namreč veliko med ljudmi, skoz je med ljudmi in zadnje čase celo ugotavlja, da je še preveč med ljudmi, saj potem nima časa za svoje obveznosti, za študij. On ve, kaj rabijo ljudje. On še dnevnika ne rabi gledat, ker ve - je povedal. Potem nas je spomnil na svoj letak o denarju - mogoče se je komu zdel neroden, a on bi ga takoj ponovil, je povedal. V Sloveniji namreč večina katolikov namreč ne hodi k maši. Pa vendar bi lahko tudi oni prispevali denar za Cerkev, je povedal in dodal, da so se ravno zadnjič na škofiji pogovarjali, da se v Nemčiji nabere dosti več denarja, ker prispevajo vsi. Kako bi pa prišli do vseh teh ljudi, se sprašujejo? Škof je nato dodal, da ne gre le za denar, ampak tudi za to, da tudi ti ljudje iščejo, hrepenijo, zato je treba priti do njih. Saj bi šel sam, ampak najbrž bi jih le odbil - je rekel. No, tukaj pa vidi sedaj našo vlogo, vlogo SKLS. SVET je nerodna beseda, je dodal. Mi moramo sebe videt bolj kot misijonarje. Da gremo med te ljudi in jih pritegnemo nazaj v Cerkev - to je naše čudovito poslanstvo!

 

Potem sem ga vprašala, kako si to predstavlja. Ne eni strani pričakuje to od nas, na drugi strani nam do zdaj (čeprav to vprašanje vedno izpostavimo) ni odgovoril, kaj se je zgodilo v MB škofiji. Z veseljem bi šla med ljudi, ki jih je ta polom odvrnil od Cerkve in jim razložila, da je Cerkev še zmeraj Cerkev, a kaj naj jim rečem? In kam naj peljem te ljudi, če jih pridobim? Kaj bo v Cerkvi zanje? Pričakujete, da bomo orodje, pa z nami ne komunicirate.

 

Škof je bil iz srca (tako je rekel) vesel tega vprašanja, nanj pa je kot vedno do sedaj (to vprašanje vedno postavimo, ko pride na srečanje) odgovoril: "Ne vem, kaj se je zgodilo, ampak če bi vedel, vam povem, da vam ne bi povedal ... vsaj vsega ne."

Moj odziv, da so ljudje lačni resnice in kje bo resnica, če ne v Cerkvi, je preslišal.

 

Naj bo dovolj. Je bilo pa še veliko tega, vse na isto vižo.

 

Sicer sta me dva člana od 35 na srečanju podprla in še onadva postavila škofu eno ali dve "nerodni" vprašanji. Ostali pa ... ne vem. Dve izjavi, ki opišeta vzdušje: "Vi ste škofje. Mi smo si svoje poslanstvo sicer drugače predstavljali , ampak zadnja beseda je vaša in bomo storili, kar pravite" (predsednik SKLSja). In še stavek ene gospe, s katerim se je zaključila debata: "Joj, kako smo lahko srečni, da imamo takšnega škofa in se lahko z njim na ta način pogovarjamo".

 

 Spodaj lahko preberete še tale dopis, ki ga je naslednji dan škof poslal na mail, da bi še enkrat utrdil novo vlogo SKLSja:

SKLS ni v prvi vrsti svetovalec, temveč je predvsem predstavnik in glasnik Cerkve med vernimi laiki in v civilni družbi (glej Statut, 3-5).

Pod okriljem SŠK deluje, ker je poklican, da predstavlja Cerkev celotne pokrajine, 'ki hodi ven' med množico in je sol zemlje in kvas sveta.

Navedena vloga je pomembna: »Kajti državni voditelji, ki odgovarjajo za skupno blaginjo svojega ljudstva in hkrati skrbijo za blagor vsega sveta, so močno odvisni od mnenja in razpoloženja množic« (CS, 82.3). –

In še njegov pozdrav: Milost vam in mir; Škof Bizjak

 

Se pridružujem: Gospod, pomagaj nam tako živeti, da bodo naše besede in dejanja nauk z oblastjo, po katerih boš lahko spreminjal srca in našo Cerkev!

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 years 41 weeks od tega
Pridružen: 13.01.2011

Urška, hvala za vse, kar si podelila z nami. Mene to stanje pri nas vedno znova preseneča, boli, ga težko nosim, razumem pa sploh ne. Komentar dejansko ni potreben, še kako potrebno pa je it na kolena in morda ima Bog za nas prav to v načrtu, ko nas vodi skozi to puščavo.

 

Pa hvala, Urška, za tvoj zgled zavzetega delovanja znotraj SKLS-ja! 

Barbara
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 5 years 39 weeks od tega
Pridružen: 11.01.2011

Potem nas je spomnil na svoj letak o denarju - mogoče se je komu zdel neroden, a on bi ga takoj ponovil, je povedal. V Sloveniji namreč večina katolikov namreč ne hodi k maši. Pa vendar bi lahko tudi oni prispevali denar za Cerkev, je povedal in dodal, da so se ravno zadnjič na škofiji pogovarjali, da se v Nemčiji nabere dosti več denarja, ker prispevajo vsi. Kako bi pa prišli do vseh teh ljudi, se sprašujejo? Škof je nato dodal, da ne gre le za denar, ampak tudi za to, da tudi ti ljudje iščejo, hrepenijo, zato je treba priti do njih.

 

Denar..... Kako bi pa prišli do vseh ljudi, se sprašujejo?

 

Moj Bog! Urška, a si bila na kakšni humoristični oddaji. Da je to naš škof, da je tak človek odgovoren za Cerkev. Ne morem verjet! A kdo verjame, da ga skrbijo ljudje, ki iščejo, hrepenijo...

Letak sem videla.... vabi te, da naročiš mašo, ker je za to kristjan dolžan, no sej ni važna maša, važno je, da plačaš mašo. 

 

Se pridružujem: Gospod, pomagaj nam tako živeti, da bodo naše besede in dejanja nauk z oblastjo, po katerih boš lahko spreminjal srca in našo Cerkev!

Mihaela
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 7 years 39 weeks od tega
Pridružen: 19.02.2011

Če bi tako duhovniki, škofje in laiki bolj začutili, kar nam naroča naš papež: »Sočutje je zelo globoka beseda in pomeni 'čutiti z drugim'. Kristusovo srce razodeva očetovsko sočutje Boga do človeka, ki se mu približa ter se ga dotakne. Ta podrobnost je zelo pomembna. Jezus je 'iztegnil roko, se ga dotaknil… in takoj je gobavost izginila in bil je očiščen' (v. 41). Božje usmiljenje gre preko vsake pregrade in Jezusova roka se je dotaknila gobavca. Ni se držal varnostne razdalje in tudi ni pooblastil koga drugega, temveč se je neposredno izpostavil okužbi našega zla. S tem je naše zlo postalo kraj stika: On, Jezus, sprejme od nas našo bolno človeškost, mi pa od njega prejmemo zdravo in ozdravljajočo človeškost.« 

Bi komentirala pismo, pa ga tako čudovito papeževe besede. Bog daj nam in naši slovenski cerkvi sočutje.

Simon Smerkolj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 6 years 27 weeks od tega
Pridružen: 12.01.2011

Se strinjam z zgoraj napisanim. Škofje in duhovniki pozabljajo, da so še posebej poklicani k služenju in so zgled, spodbuda ljudstvu. Poklicani da usmerjajo, kažejo pravo pot in tudi sami hodijo po njej. Če ja ta lik mlačen, neodločen oz. ga sploh ni postanejo ljudje izgubljeni. V tem svetu pa to niti ni težko, če ni jasnih načel in ljudi, ki bi ti stali ob strani.

 

Se pridružujem prošnji: Gospod, pomagaj nam tako živeti, da bodo naše besede in dejanja nauk z oblastjo, po katerih boš lahko spreminjal srca in našo Cerkev!

 

In še nekaj. Isti večer, ko je Urška pisala kaj se je zgodilo na sestanku Sveta katoliških laikov, sva skupaj z otroci gledala risanko o Backu Jonu. Med gledanje sva se nasmehnila, spogledala in rekla: A ti je kaj znano?

 

www.youtube.com/watch

 

Pripenjam link, malo za razvedrilo. Mogoče se še komu utrne kakšna asociacija.