Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

n09 Vreden je da mu to storiš

4 odgovori [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 years 39 weeks od tega
Pridružen: 10.01.2011

Jezus ozdravi stotnikovega služabnika

Potem ko je končal vse svoje besede pred ljudstvom, ki ga je poslušalo, je prišel v Kafarnáum. Neki stotnik pa je imel na smrt bolnega služabnika, ki mu je bil zelo drag. Ko je slišal za Jezusa, je poslal k njemu judovske starešine s prošnjo, da bi prišel in rešil njegovega služabnika. Prišli so k Jezusu in ga vneto prosili: »Vreden je, da mu to storiš. Rad ima naš narod in shodnico nam je sam sezidal.« Jezus je šel z njimi. Ko ni bil več daleč od hiše, je stotnik poslal prijatelje s sporočilom: »Gospod, ne trudi se! Nisem namreč vreden, da prideš pod mojo streho. Zato se tudi nisem imel za vrednega, da bi prišel k tebi, ampak reci besedo in moj služabnik bo ozdravljen. Kajti tudi sam sem postavljen pod oblast in imam vojake pod seboj in rečem temu: ›Pojdi‹ in gre; in drugemu: ›Pridi‹ in pride; in svojemu služabniku: ›Stôri to‹ in stori.« Ko je Jezus to slišal, se je začudil nad njim. Obrnil se je k množici, ki ga je spremljala, in rekel: »Povem vam: Niti v Izraelu nisem našel tolikšne vere.« In ko so se poslanci vrnili domov, so našli služabnika zdravega. Lk 7,1-10

 


Vreden je, da mu to storiš

 

V ušesa me zbode izjava Jezusovih učencev: »Vreden je, da mu to storiš.« Na drugi strani pa ugotovitev stotnika, ki pravi: »Nisem namreč vreden, da prideš pod mojo streho. Zato se tudi nisem imel za vrednega, da bi prišel k tebi, ampak reci besedo in moj služabnik bo ozdravljen.« Kaj se skriva za temi besedami?

Iz besed učencev lahko razumemo, da je zanje, biti z Jezusom privilegij. Z Jezusom je lahko le tisti, ki je vreden njegovega oznanila, njegovih čudežev in njegove pomoči. Biti z Jezusom je torej privilegij, ki jim daje najrazličnejše ugodnosti: posebna spoznanja, posebno podporo in darove. Vse to je privilegij, ki so si ga zaslužili, ker so tako 'fajn'. S tega položaja, na katerem so, ker so tako 'fajn', se čutijo tudi poklicane, da presojajo, kdo je še tako 'fajn' in dober, da je vreden Jezusove bližine oz. bolje rečeno, kdo je še vreden tako visokega položaja. Odnos z Jezusom je zanje pravzaprav le družbeni status.

Stotnik odnos z Bogom razume čisto drugače. Tako majhen je, ker je Bog tako velik. Še veliko manjši je kot vojak v odnosu do svojega oficirja, zato ni vreden, da bi Jezus prišel k njemu na obisk. Bog se ga lahko le usmili, vreden ga ne bo nikoli.

Tako vidimo dve poponoma različni podobi vere. Na eni strani vera kot status, kot privilegij in na drugi strani vera kot zavest človekove majhnosti in božje veličine. Žal je takšna delitev pogosto povezana s tem, kje je kdo: V Cerkvi ali izven nje. Tisti v Cerkvi si vse prevečkrat lastimo Jezusa, in jemljemo pravico do njegovih darov tistim izven Cerkve. To bi mogoče še šlo, če bi doživljali Boga kot dar in bi se zavedali, da dar zahteva hvaležnost in odgovornost do darovalca.

V Cerkvi pa je vse prej kot to. Sam sem mislil, da ustvarjam občestvo, ki želi verovati in slediti Kristusu, pa vedno znova ugotovim, da zbiram okrog sebe ljudi, ki iščejo predvsem status, položaj, korist, kariero. Takšna Cerkev ne more zaživeti! Biti kristjan ni korist, je v prvi vrsti dar in odgovornost za ta dar. Biti kristjan ne more biti stvar privilegijev in pomembnih krogov. Biti kristjan pomeni slediti Kristusu.

Sedanji papež Frančišek nas je prav ta teden posebej opozarjal pri svojih jutranjih nagovorih, da vera ne more biti privilegij in karierizem. Takole pravi: Jezusova pot je pot ponižanja, ki se konča na križu. Vedno bodo težave, preganjanja, kajti Jezus je po tej poti hodil pred nami. Ko kristjan nima težav v življenju, ko gre vse dobro, pomeni, da nekaj ni v redu. Najbrž je to znak, da se je spoprijateljil s posvetnim duhom, duhom tega sveta. In ravno to je za kristjana velika skušnjava. Slediti Jezusu, a samo do določene mere; slediti Jezusu iz navade oz. kot izraz neke kulture. … ne da bi stopili na njegovo pot. Če sledimo Jezusu kot neki kulturni ponudbi, zlorabljamo vero za vzpenjanje v družbi, za dosego večje moči. Zgodovina Cerkve je polna takšnih poskusov s strani vladarjev, oblastnikov in drugih, je dejal papež Frančišek in dodal, da je najti tudi kakšnega duhovnika in škofa. So nekateri, ki mislijo, da slediti Jezusu pomeni ustvariti si kariero, je zatrdil.

Prav slednjega me je groza. Občutek imam, da se v Cerkvi ne moremo izkopati iz logike karierizma, privilegijev in koristoljubja. Bolj ko je Cerkev neugledna, ko dejansko po zdravi pameti ni mogoče več v njej ustvariti kariere, več je karierizma in iskanja privilegijev. Ne mislim, le na duhovnike in škofe, nič boljše ni z verniki. Različni krogi v Cerkvi se ustvarjajo pravzaprav po večini na podlagi logike koristi in karierizma.

Papež nadaljuje: Mnogi kristjani mislijo, da je dobro slediti Jezusu, ker tako lahko naredijo kariero, lahko napredujejo. Vendar to ni pravi duh. Iz Jezusove poti ne moremo odstraniti križa: vedno je tam. Pa vendar, je pojasnil papež Frančišek, to ne pomeni, da mora kristjan iskati slabo oz. si želeti slabo. Kristjan sledi Jezusu iz ljubezni, in kadar mu sledimo zaradi ljubezni, pričujemo.

Tu pa se nam ustavi. To občestvo je mrtvo, ker se boji pričevanja, ker noče pričevati, ker hoče ugodje, ker noče trpljenja. Ker hoče privilegij oznanila in noče prevzeti odgovornosti za oznanilo. Kdo ima tu prste vmes lepo pojasni papež, ko pravi.

Hudič zaradi pričevanja postane ljubosumen in da bi škodoval počne v ljubosumju marsikaj. Duh sveta namreč ne prenese pričevanja, … zato pride do preganjanj. Ker se bojimo trpljenja, ne pričujemo. Ker se bojimo križa ostajamo raje v logiki elitizma in privilegijev. Tako umira naša vera. Papež vztraja: Hoja za Jezusom ni neka udobna pot, je pot pričevanja in trpljenja. Duh sveta tega ne bo prenesel in nam bo povzročal trpljenje, a trpljenje kot ga je doživel Jezus. Prosimo za to milost, je papež sklenil pridigo, da bomo zmogli slediti Jezusu po poti, ki nam jo je on pokazal in nas je naučil. To je nekaj lepega, kajti nikoli nas ne pusti samih. Nikoli! Vedno je z nami.

 

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 years 41 weeks od tega
Pridružen: 13.01.2011

Na kratko, preprosto in iz srca - HVALA, Peter, za to močno pridigo!

Čestitam za pogum, ker si lahko vsaj malo predstavljam, koliko te to stane, in ti želim veliko moči za pot, ki je pred teboj!

Kristusov križ naj bo tvoja moč, On sam v svetem Rešnjem Telesu in Krvi pa pogum in tolažba!

Zvezdica
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 10 years 51 weeks od tega
Pridružen: 25.04.2013

Morda ljudje v Cerkvi pozabljamo na bistvo božje ljubezni. Skromnost, pravičnost, ljubezen drug do drugega. Še kaj pomembnega je sigurno, ampak skromnost je po mojem tista, ki se mi zdi, da se je od večine poslovila. Nedeljska maša je za mnoge postala res "kulturni dogodek", kjer je potrebno pregledati kdo je s kom prisoten, kako so oblečeni, po sv. maši pa v bližnjo gostilno na kavo in prekomentirati vse.... Ker je bil ravno čas prvih sv. obhajil in sv. birm, sem v župniji opazovala mlade in njihove starše. Vse je drugače. Res je pomembno, kakšno bo materialno darilo in kje bo kosilo. Če bi se vsaj malo zavedali božje ljubezni, verjetno bi nam bil sam obred največe darilo. Resnično smo postali zelo majhni in površni.

Ob pridigi, ki sem jo večkrat prebrala, se mi poraja vprašanje, kako je mogoče, da so prav ljudje, ki naj bi bili najbližje Bogu, lahko tako zelo pokvarjeni, koristoljubni. Pojavlja se mi vprašanje dvojne morale. Govorijo eno - delajo drugo!! In ko to drugo ni zadosti, delajo še tretje in četrto!

Pesem "Dva novčiča" lepo pove, kam vidi naš Bog. Vidi v srce! Ni važno, kakšna je tvoja kariera, koliko si se zmožen lepo obleči in koliko lahko daruješ. Pred Bogom smo na zunaj vsi enaki, šteje naše srce.

Pogumen človek ste g. Žakelj, upam da vaše razmišljanje prebere in si utisne v spomin kdo od tistih, ki misli da je "fajn". 

 

Vesna
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 5 years 34 weeks od tega
Pridružen: 10.01.2012

Ves teden že premišljujem ob tej pridigi in me je strah zaradi se resnice, ki se skriva v njej. Strah zato, ker se ne morem več pretvarjati, da ne vem, kaj pomeni slediti Kristusu in kaj pomeni, ne slediti mu. Z lahkoto se prepoznavam med tistimi, ki mislijo, da zato, ker so tako "fajn", so deležni posebnih milosti in pravice do razodetij in Božje bližine. Ostali pač niso imeli te sreče, oz. najbrž niso tako "fajn". Sama vidim, koliko bolečine mi povzroča prav to napačno dojemanje, kaj pomeni biti Jezusov učenec. Že samo v službi zelo rada presojam, kdo živi moralno sprejemljivo in kdo me s svojim početjem in izbirami ogroža, ker se bojim, da bom zaradi "službenega posredništva", še sama del tega nemoralnega življenja. Tak pogled je mogoč samo zato, ker se imam očitno za bolj priviligirano od ostalih in s tega položaja lahko sodim, kdo ima pravico do Božjega usmiljenja in kdo ne. Kakšna zabloda! Edino lažno usmiljenje ki ga do njih premorem je misel, da niso imeli sreče, da bi se jih Bog dotaknil. In tako reveži najbrž nikoli ne bodo tako "fajn", kot sem sama. Zelo, zelo težko mi je presegati to logiko moralizma, ko je bilo v Cerkvi in doma vedno bolj pomeben zunanji videz od resnice.

Drugo, kar me v tej pridigi nagovarja in se mi zdi za moje življenje še bolj bistveno, je vprašanje pričevanja. To občestvo je mrtvo, ker se boji pričevanja, ker noče pričevati, ker hoče ugodje, ker noče trpljenja. Ker hoče privilegij oznanila in noče prevzeti odgovornosti za oznanilo. V vseh skupinah in skupnostih znotraj Cerkve, kjer sem delovala ali delujem je logika ista. Sledili bomo Jezusu, se podpirali -predvsem v ideji, kako smo "fajn"- druge pa raje ne spustimo blizu, ker lahko povzročijo nepredvideno situacijo in se bo razkrilo, da nismo tako "fajn". Smo samozadostni in drugih ne potrebujemo. Sploh ne taki, ki niso na našem nivoju. V taki skupini sledi nekajletna rast, imamo se fajn in smo zelo ponosni, da smo se z lastnimi močmi približali Jezusu. Križ je nekaj, kar je potrebno čimprej spraviti s poti, smiselnosti v njem gotovo ni nobene. In ko čez čas ugotovimo, da smo na točki, ko je za nadaljno rast potrebna odpoved sebi, ko nastopi križ, takrat se nam ustavi oz. takrat bi se ustavili. Kjer so odnosi je neprestana rast namreč nujna, ker pa nočemo trpeti, se nadaljni rasti raje odpovemo in se začnemo spraševati, kaj gre sedaj narobe, ko smo se imeli do sedaj z Jezusom tako "fajn". Od tu naprej mi je jasno, zakaj so naša občestva mrtva in zakaj je tako malo pristne vere med nami.

Gospod, pomagaj nam premagovati strah pred trpljenjem, ki ga pričevanje neizogibno prinaša!

Martina
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 6 years 42 weeks od tega
Pridružen: 08.03.2011

Ljudje s katerimi smo si blizu in tisti s katerimi se občasno srečujemo , so vredni naše iskrene pozornosti. Nenazadnje so božji otroci. Če bi resnično ljubili Boga, potem bi naši odnosi bili veliko bolj pristni in ljubeči. Kot pravi kristjani moramo z dejanji pokazati, da se križa ne bojimo, da je ljubezen trpljenje in darovanje – za vsako ceno.

 

Marija, ti si do zadnjega stala pod križem tvojega Sina. Bodi z nami, da se ne razbežimo.