Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

n10 Vse je obšel strah

2 odgovora [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 years 48 weeks od tega
Pridružen: 10.01.2011

Jezus obudi mladeniča v Nainu

 Nato se je napotil v mesto, ki se imenuje Nain. Z njim so šli njegovi učenci in velika množica. Prav tedaj, ko se je približal mestnim vratom, so nesli ven mrliča, edinega sina matere, ki je bila vdova. Spremljala jo je precej velika množica iz mesta. Ko jo je Gospod zagledal, se mu je zasmilila in ji je rekel: »Ne jokaj!« Pristopil je in se dotaknil nosil. Tisti, ki so nosili, so se ustavili in rekel je: »Mladenič, rečem ti: Vstani!« Mrtvi se je vzdignil in začel govoriti; in Jezus ga je dal njegovi materi. Vse je obšel strah in slavili so Boga ter govorili: »Velik prerok je vstal med nami« in »Bog je obiskal svoje ljudstvo.« Ta glas o njem se je razširil po vsej Judeji in vsej okolici. Lk 7,11-17


 

Vse je obšel strah

   

V sicer čudovitem odlomku, kjer Jezus pokaže sočutje do trpeče matere in veličino svoje božje moči, mi ostaja pred očmi predvsem prvi vtis množice: Vse je obšel strah. Na videz se zdi mogoče ta strah običajen. Kako ne, če se mrtvi na enkrat zbudi, vstane in začne govoriti. Vendar opis ne daje občutka, da bi nastal preplah ali panika. Evangelist pravi: Jezus je mrtvega dal materi. Torej je v vsem dogajanju ves čas Jezus tisti, ki skrbi za mir in neko gotovost. Strah najbrž ne pomeni panike, niti strahu pred močjo, ampak neko čudno nelagodje, ker se mora misel, da je nekdo mrtev, na enkrat spremeniti. Mrtvi živi.

 

Kakor se sliši noro, je vendarle res, v tistem trenutku bi bilo vsem lažje, da bi bil mladenič mrtev. Tako pač je, ljudje umirajo in kaj hočemo. Potrebno ga je pokopati. Tu pa nekdo ustavlja sprevod. Čemu? Stvari morajo iti svojo pot, po utečenih tirnicah. Sprevoda se ne sme ustavljati, mrliča se ne sme dotikati. Ko gre sprevod, se je potrebno dostojno umakniti!

 

Ljudje se na splošno izredno hitro sprijaznimo z nekim dejstvom. Lahko sicer tarnamo, kako nam je hudo, a sprememba nam je največkrat še hujša. Tako je v dogodku obuditve bilo težje sprejeti, da mladenič živi kot to, da ga bodo pokopali. Strah pred novostjo, pred nepredvidenimi spremembami je grozen. Ljudje radi bežimo od novega. In nič drugače ni, če gre celo za življenje samo. Obujanje mrtvih je vedno problem:

 

Spomnimo se velikonočnega jutra. Nekaj podobnega se je dogajalo kot pri obuditvi dečka iz Naina. Stražarji so pobegnili, učenci so se zaklenili, ženam pa ni dalo miru. Kljub strahu so žene želele videti Jezusa, želele vedeti, kam ga je vrtnar skril. Eni bežijo in si zatiskajo oči, drugi bežijo, ker se ne želijo srečati z novostjo, žene ljubijo Jezusa in se od njega nočejo posloviti. Hočejo z njim živeti, naj bo živ ali mrtev.

 

Žene v veliki noči so zgled pravih vernikov, zaradi njih se je novo življenje dotaknilo sveta in nas. Papež Frančišek nas je letos ob velikonočni skrivnosti nagovoril takole: Bratje in sestre, ne zaprimo se pred novostjo, ki jo Bog hoče prinesti v naše življenje! Pogosto smo utrujeni, razočarani, žalostni, čutimo težo svojih grehov, mislimo, da nam ne bo uspelo. Ne zapirajmo se vase, ne izgubljajmo zaupanja, nikoli se ne predajmo: ni položaja, ki ga Bog ne bi mogel spremeniti, ni greha, ki ga ne bi mogel odpustiti, če se Mu odpremo.

 

Kasneje, 16. maj letos, nas je papež  opozoril, da so v Cerkvi tudi »mlačni kristjani«, ki ne hodijo naprej. Poimenoval jih je »salonski kristjani«. To so tisti, ki so sicer dobro vzgojeni, toda ne znajo doprinesti novih sinov Cerkvi z oznanjevanjem in apostolsko gorečnostjo. »Danes lahko Svetega Duha prosimo, da bi vsem nam dal to apostolsko gorečnost in pa tudi milost, da bi bili v nadlego stvarem, ki so v Cerkvi preveč mirne.« Cerkev potrebuje, da gremo naprej … k tistim, ki potrebujejo oznanilo ... . In če bomo v nadlego, je sklenil papež Frančišek, »naj bo Gospod blagoslovljen. Naprej, kot pravi Gospod Pavlu: 'Le pogumno!'«

 

Čeprav so tudi ob obuditvi mladeniča iz Naina ljudje govorili: »Velik prerok je vstal med nami« in »Bog je obiskal svoje ljudstvo.« imam občutek, da se jih dogodek ni resnično dotaknil. Nekaj je zelo drugačnega od poročila o vstajenju. Žene so hotele srečati Jezusa, ki je vstal. Tu pa ljudje na Jezusa pozabijo. Vse se zdi atrakcija.

 

Novost bomo resnično sprejeli, če si bomo resnično prizadevali srečati se z Gospodom. Če ga bomo spraševali, zakaj to dela. Če ne bomo od njega zbežali, ne v strahu, kot vojaki na veliko noč, ne kot ljudje od sprevoda k razglabljanju o velikem preroku in Bogu. Jezus je konkreten, tu in sedaj. Z njim se je potrebno srečati in pogovarjati. Ob njem moramo vedno znova izvedeti, zakaj ta novost, kaj pričakuje od nas. Le tako bo njegovo delovanje doseglo pravi cilj in smisel. Spreminjalo bo naša življenja. Še več: mrtva življenja bodo oživela.

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 years 50 weeks od tega
Pridružen: 13.01.2011

»Ljudje se na splošno izredno hitro sprijaznimo z nekim dejstvom. Lahko sicer tarnamo, kako nam je hudo, a sprememba nam je največkrat še hujša… Strah pred novostjo, pred nepredvidenimi spremembami, je grozen.«

 

Tudi te pridige so novost, ki očitno vzbuja strah – »neko čudno nelagodje, ker se mora misel naenkrat spremeniti«. Bolj varno je stopiti korak nazaj in počakati (en teden), da gre ta sprevod mimo. Kadar ravnam tako, se res srečujem samo z mrtvo besedo, ki so jo, položeno na nosila medmrežja, preko računalniškega zaslona prinesli mimo. Izključno od mene je odvisno, ali se bom približala, ustavila sprevod in se dotaknila besede tako, da bo v meni zaživela, prebudila novost.

 

»Novost bomo resnično sprejeli, če si bomo resnično prizadevali srečati se z Gospodom… Jezus je konkreten, tu in sedaj. Z njim se je potrebno srečati in pogovarjati. Ob njem moramo vedno znova izvedeti, zakaj ta novost, kaj pričakuje od nas. Le tako bo njegovo delovanje doseglo pravi cilj in smisel. Spreminjalo bo naša življenja. Še več: mrtva življenja bodo oživela.«

 

In kot »pika na i« k temu oznanilu je spodbuda papeža Frančiška: »Bratje in sestre, ne zaprimo se pred novostjo, ki jo Bog hoče prinesti v naše življenje!... Svetega Duha prosimo, da bi vsem nam dal to apostolsko gorečnost in milost, da bi bili v nadlego stvarem, ki so v Cerkvi preveč mirne... In če bomo v nadlego, naj bo Gospod blagoslovljen. 'Le pogumno!'«

 

 

Za takšno držo je res potreben pogum! Nadležnežev nihče ne mara in prej ko slej takšni pogumni drži sledi križanje.

 

Pridi Sveti Duh! Napolni nas z ljubeznijo, ki prežene strah! Daj nam pogum za novost, da se v nas prebudi apostolska gorečnost!

Zvezdica
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 11 years 8 weeks od tega
Pridružen: 25.04.2013

 Pridige že dolgo poslušamo....vse življenje od kar se spomnim. Podobno je kot z reklamo za izdelek, ali je reklama zelo slaba ali pa zelo dobra - ljudje si jo hitro zapomnijo. Bolj je butasta reklama - le te je lažje narediti kot dobro in jih je več - bolj nam gre v glavo. Povprečje ljudje preslišijo. Torej narediti poveprečno pridigo - se posluša, a se o njej ne govori, ne razmišlja. narediti slabo - boljše kot povprečno - vsaj govorijo o njej pokomentirajo, skritizirajo. Narediti dobro pridigo -  te se berejo tukaj. Vedno boljše! Dobro za mene pomeni: odpre vprašanja za razmišljanja ob naštetih dejstvih in evangeliju, pokazano je veliko poguma! Mogoče nekaj upora proti vetru - to pa ljudem ni všeč - to je sprememba! 

Kar je ustaljeno, je poznano in domače. Spremembe niso dobre, če so slabe, dobrih sprememb mislim da se ljudje hitro navadijo. Samo kaj, ko smo sposobni tudi v dobrih spremembah najti kaj slabega. Na spremembe gledam zelo poizitivno, optimistično, morajo biti, drugače se zaspimo, zaležimo, pozabimo da rastemo in da smo. 

Strah je dober, če imamo v zavesti misel, da nismo sami in da je z nami ON. Daje nam moč, da prenašamo križ ki nam ga nalagajo.