Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

n11 Čemu naj primerjam božje kraljestvo?

2 odgovora [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 years 48 weeks od tega
Pridružen: 10.01.2011

Prilika o rastočem žitu

In govoril je: »Z Božjim kraljestvom je kakor s človekom, ki vrže seme v zemljo. Spi in vstaja, ponoči in podnevi, seme pa klije in raste, da sam ne ve kako. Zemlja sama od sebe poraja najprej bilko, nato klas in končno žito v klasu. Ko pa sad dozori, hitro zamahne s srpom, kajti prišla je žetev.« 

Prilika o gorčičnem zrnu

In govoril je: »Kako naj ponazorimo Božje kraljestvo in s kakšno priliko naj ga predstavimo? Takšno je kot gorčično zrno, ki je takrat, ko se vseje v zemljo, manjše od vseh semen na zemlji. Ko pa je vsejano, raste in postane večje od vseh zelišč in naredi velike veje, tako da morejo ptice neba gnezditi v njegovi senci.« 

Zakaj v prilikah

V mnogih takih prilikah jim je govoril besedo, kakor so jo pač mogli poslušati. Brez prilike pa jim ni govoril; a svojim učencem je posebej vse razlagal. (Mr 4, 26-34)

 

 

Čemu naj primerjam božje kraljestvo?

 

Prva prilika o človeku, ki vrže seme v zemljo, se zdi, da govori o nepredvidljivosti in božji logiki božjega kraljestva. Človek nima oblasti nad rastjo in njenimi zakonitostmi. Bog je postavil merila, po katerih stvari tečejo v svojo smer.

Druga prilika o gorčičnem zrnu, pa mi govori o neverjetnih razsežnostih, v katere se zrno razvija. In mogoče spregovori še o cilju rasti božjega kraljestva: da zavaruje ptice in jim daje prostor. Po človeških merilih se neverjetno drobno seme spremeni v ogromno drevo.

  

Božje kraljestvo verjetno ni mišljeno v prvi vrsti za naravo, iz katere so primere vzete, ampak za naju, ki to poslušava – zate in zame. Božje kraljestvo naj bi se razmahnilo najprej v nas samih in od tu naj bi prehajalo na druge. Kako?

S prav takšno nepredvidljivostjo, s kakršno raste bilka iz zrna in v podobno norih dimenzijah. Ob tem pa se pri ljudeh zelo pogosto srečam z neverjetnim odporom. Ne vem ravno, zakaj? Ko spodbujam k rasti, največkrat doživim odpor bližnjega. Ko o nekom govorimo, pogosto sogovornik reče, da iz onega, o katerem teče beseda tako ali tako ne bo nič. Pri tem pogosto naletim na takle besednjak:

- on je takšen, se ne bo spremenil,

- to je tak značaj, tak karakter,

- saj tam so vsi takšni.

In kje je vera v božje kraljestvo, ki klije in raste, da sami ne vemo kako? Zakaj ne prosimo, naj Bog ustvarja božje kraljestvo, naj daje rast in prebuja hrepenenja. Zakaj mi sami zatremo vsa hrepenenja s tem, da vase in v drugega ne verjamemo?

 

Če pa se lotimo nas samih, se sogovornik prestraši in počuti krivega. Krivica mu je, da pred njega postavljamo neke cilje, ki so nedosegljivi. Tako se večkrat zgodi, da imam občutek npr.

- pri zakoncih in starših, da jih po krivici obsojam,

- pri mladih, da jih ne razumem in sem preveč zahteven,

- pri starejših, da sem nesočuten itd. 

Ob tem pa se ob priliki sprašujem: Kako da človek ne vidi čudovitih možnosti, ki so še pred njim? Mar ni bolj žalostno, če moram reči, da sem na cilju in ničesar več ne morem? Ali ni lepše, da si lahko o sebi predstavljam, da lahko ustvarim še veliko. Ne nazadnje, kako pa naj vem, da je z mojo rastjo že konec. Če sem dosegel podobo zrelega klasa, mogoče sem še enkrat poklican, da padem v zemljo, in dam ponovno življenje tolikim zrnom?

 

Kaj konkretno to pomeni?

Pot ni nikoli končana. S starostjo rast sicer lahko konča, nastopi pa zorenje, ki je končano šele s smrtjo. Če se zorenje ustavi, pomeni, da že gnijem! Poklicani smo, da zorimo v ljubezni, v potrpežljivosti, v modrosti, globini, veri itd.  

 

Tako kot ni predvidljivo, kako bomo rasli, ni jasno v kaj moramo zrasti. Ne moremo pa se zadovoljiti s prvo postajo. Kdo ve, ali smo odgnali šele prve veje, ali Bog od nas pričakuje mogočno krošnjo itd. Iščite in boste našli, trkajte in se vam bo odprlo. To je princip božjega kraljestva.   

 

Nikoli ne recimo smo že tam. Vedno smo na poti. Bog nam kaže cilj in način, kako naj po njej hodimo do cilja. Odgovor lahko najdemo samo v poslušnosti njemu, vse ostalo je lenoba! 

Andreja
Slika za %user
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 4 years 10 weeks od tega
Pridružen: 10.01.2011

Meni je ta pridiga prav všeč! Evangelij namreč govori o neslutenenih možnostih v življenju vsakega od nas. Bog nas ima res neizmerno rad - za vsakega ima prečudovit načrt. Zakaj bi mu ne zaupali? Zakaj bi se bali?

 

Gospod, veselim se tega, kar boš ti naredil iz mojega življenja. Hvala ti za vse! Naj bom odprta za tvoj vpliv.

"Polkicani smo, da z dejanji razodevamo božjo dobroto." Sv. Vincencij Pavelski

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 years 50 weeks od tega
Pridružen: 13.01.2011

“Kje je vera v božje kraljestvo, ki klije in raste, da sami ne vemo kako?

Zakaj mi sami zatremo vsa hrepenenja s tem, da vase in v drugega ne verjamemo?

Kako, da človek ne vidi čudovitih možnosti, ki so še pred njim?«

 

Ob teh tvojih vprašanjih, Peter, razmišljam, da je rast božjega kraljestva v nas res predvsem vprašanje vere. Kadar se je Jezusovim učencem kakšna njegova zahteva zdela pretežka, so navadno  zavzdihnili: »Gospod, pomnoži nam vero!« Jezus odgovarja: »Če bi imeli vero kakor gorčično zrno, bi rekli tej gori: ›Prestavi se od tod tja!‹, in se bo prestavila in nič vam ne bo nemogoče« (Mt 17,20). In spet drugič: »Če bi imeli vero kakor gorčično zrno, bi rekli tej murvi: ›Izruj se s koreninami vred in se presadi v morje,‹ in bi vam bila pokorna” (Lk 17,6). Za rast božjega kraljestva in vero Jezus uporablja enako prispodobo – gorčično zrno, najmanjše izmed semen, ki se lahko razraste v neslutene razsežnosti, če najde v srcu rodovitno zemljo. In kaj je ta rodovitna zemlja? Mislim, da ne more biti drugega kot ljubezen. Nekdo me mora brezpogojno in neskončno ljubiti, da se lahko v meni prebuja vera vase, v drugega in v Boga in da je ne izgubim vsakič, ko se srečam s svojim dnom, z razočaranjem nad bližnjim in z nerazumljivo Božjo logiko… Apostoli nam tako vztrajno zagotavljajo, da nas Bog v Kristusu prvi ljubi. On je prvi, ki verjame v nas, ki ves čas zaupa v dobro seme, ki ga je, ko nas je poklical v življenje, vsejal v dobro zemljo. Tudi če bi ne bili spočeti v ljubezni očeta in mame, je vendar Bog tisti, ki nas je hotel iz ljubezni in se sploh ne vznemirja zaradi ljulke, ki jo je kasneje prisejal sovražnik. Ve, da jo bo ob žetvi sežgal… Verjeti v rast dobrega, ki je v meni in verjeti v dobro drugega, pomeni, verjeti in izpovedovati vero v Boga, ki je edini Dober in izvor vsega dobrega.

 

Izredno simpatična in zelo zgovorna se mi zdi zgodbica, ki nam jo je te dni v pismu vsej vincencijanski družini poslal vrhovni predstojnik Misijonske družbe G. Gregory Gay CM. Takole pravi:

 

"V neki mizarski delavnici je potekalo nenavadno zborovanje; orodja so se posvetovala, kako razrešiti težave glede njihove različnosti. Najprej je zborovanju predsedovalo kladivo, vendar so mu drugi dali vedeti, da mora podati odpoved, ker povzroča preveč hrupa in uporablja svoj čas za udarce. Kladivo je priznalo svojo napako, vendar je prosilo, naj izženejo izvijač, ker je potrebnih preveč zasukov, da je sploh uporaben.

Izvijač se je pripravljen umakniti, vendar je zahteval, naj izženejo brusilni papir, ker je v svojih odnosih preveč grob in nenehno povzroča trenje.

Brusilni papir se je strinjal, če se bo enako ravnalo z metrom, ki je uporabljal svoj čas za merjenje drugih, kot da bi bil sam popoln.

Tedaj je vstopil mizar, si nadel predpasnik in začel delati; izmenoma je uporabljal kladivo, brusilni papir, meter in izvijač. Končno je iz lesa nastal zelo lep kos pohištva.

Ko je v mizarski delavnici spet zavladal mir, je zbor nadaljeval s posvetovanjem. Oglasila se je žaga: »Gospodje, jasno je, da imamo napake, a mizar dela z našimi kvalitetami. In prav to nam daje vrednost. Pozabimo torej svoje slabosti in glejmo na svoje kreposti!«

In zbor je spoznal, da je bilo kladivo močno, da je izvijač povezoval in dajal trdnost, da je brusilni papir skrbno izravnaval hrapavost in da je bil meter zelo natančen in točen. Začutili so se kot ekipa, sposobna narediti lepo pohištvo. Njihove razlike so se umaknile na drugo mesto.”